Hej fina. Hoppas allt är toppen idag.
Här hemma är det första helgen efter skola och jobbvecka. Och det är ju bara så himla skönt! Man märker att man varit ifrån alla dessa tiderna som ska passas hit & dit, samtidigt som jobbet ska flyta in i allt. Men det är ändå så skönt att allt är igång igen även om man är lite mer trötter än vanligt.

Vi kickstartade denna helgen med en ny härlig utmaning på gymmet. Denna gången var utmaningen för 2 personer, alltså att man hjälps åt. När den ena kör så vilar den andra. Det ger faktiskt väldigt mycket när man har någon vid sidan som hejar på och att man jagar ett mål tillsammans. Älskar den peppen.

Så är du och din träningspartner också sugna på en utmaning så är denna toppen. Och den tar endast 20 minuter att köra igenom.
Glöm inte att värma upp innan, vi körde några minuter hopprep och 1000 meter på roddmaskin innan vi satte igång.

UTMANINGEN

You go I go
När den ena arbetar så vilar den andra. (Om den första personen exempelvis gör 15 armhvningar så börjar den andra direkt att räkna från 16)

3 minuter per övning, 1 minuts vila mellan övningarna
-Armhävningar
-Sit-ups
-Farmers walk 50 meter (Gång med kettlebells i händerna) Här ändrade vi dock lite efter vi kört igång och höll upp vikterna för att få det lite tuffare. Se bilder.
-Hantellyft
-Hopprep dubbel (Här hoppar båda i 3 minuter och räknar antal hopp. Kan man inte dubbelhopp så funkar vanliga enkelhopp lika bra).

Skriv upp antal repetitioner ni tillsammans hinner med på varje övning. På så sätt vet ni vad ni ska slå nästa gång ni kör!

Gillar

Kommentarer

Linda
,
Coola byxor!!lhsmaskiner.se/
Hannah
Hannah,
hej!
hade varit roligt om du gjorde ett inlägg om ert hus! hur länge ni haft det, vilka renoveringar ni gjort inne och ute osv 😁
IP: 82.99.3.229