påminnelser till mig 2016

Tre ynka dagar är vad som återstår av 2015. Det bästa det här året måste nog ha varit vår resa till Turkiet som vi gjorde i maj och sen att jag träffat och fått så många nya härliga människor in i mitt liv. Tyvärr har 2015 även varit ett år där min stubin varit kort med mycker irritaion och stress över småsaker. Något jag verkligen vill råda bot på och ordna upp inför 2016. :) Här följer därför en lista och påminnelse åt mig själv med saker jag vill förbättra och ta till mig av 2016:

1.) Prioritera och lägga mer tid på mig själv. Ex. frissabesök, kläder till mig själv, friskvård/hudvård. (har redan börjat :))

2.) Börja träna! Ja, jag har sagt det förr och säger det igen. Men nu får det vara slut med ursäkert som förkylningssymptom, psykisk trötthet och värkande kropp. (är helt säker på att värken i benet och låsningen i ryggen i somras är sviter som lämnat efter foglossningen från gravidtet nr. 2, och andra har ju lyckats träna bort sin värk så varför inte jag!) Men eftersom jag lätt tappar motivationen tänker jag gå ut sakta denna gång och börja med 2ggr/vecka.

3.) Mera tid med vänner. Ja, jag måste bli bättre på att ha kontakt med mina vänner och visa hur mycket jag uppskattar dem. Och ordna till riktiga träffar! Jag vill egentligen ha folk runt mig nästan jämnt. (är god bit på väg här måste jag erkänna. Har faktiskt träffat mera folk senaste tiden och det känns fantastiskt. Äntligen är det trevligare att bo här.)

4.) Ordna barnvakt och ha minst en dejt varannan månad med sambon. Ja, jag så trött på att dela upp tider när vem ska få göra vad. Man behöver ju tid (och roligt) på egen hand tillsammans som par också.

5.) Lägga mera tid och pengar på upplevelser med familjen. Minst två resor/äventyr vill jag hinna med. ex. Kolmården, Astrid Lindgrens värld, Mumindalen... man måste inte åka långt bara det är lite miljöombyte.

6.) Våga satsa mer! Ofta velar jag i saker och ting, och kör gärna på "säkra kort".

Gillar

Kommentarer