Contains affiliate links

Här satt vi imorse och avnjöt vår andra frukost här i Tel Aviv <3 Det är något med denna staden som jag fullkomligt avgudar och jag vill verkligen INTE hem. Det blev iallafall en acaibowl för oss alla som var såå himla god.

Mums <3

När vi promenerade runt i Neve Tzedek

Godaste!! Vi var bara tvungna att ta oss en croissant mellan frukosten och lunchen samtidigt som vi strosade runt på gatorna och ut och in i butiker.

Kappa: Zara // Jeans: American Eagle (nya) // Skor: Valentino // Skjorta: GinaTricot (slutsåld) // Glasögon: HÄR

Ett till stopp såklart innan lunch och då blev det glass <3 Tog som vanligt salted caramel, min favorit när det kommer till glass.

Alltsååå...

Sedan blev det en promenad in till Jaffa där vi också åt lunch - Shawarma, så. jävla. gott. alltså.

Min älskling <3
________________________________________________________________________________________________

Heej på er! Ännu en dag avklarad här och just nu ligger jag i soffan, heelt slut efter denna dagen. Det är verkligen så skönt att vi går dagarna långa här, idag gick vi 12km och igår 11, hur bra??

Dagen började iallafall med en jättemysig frukost på ett organiskt café här i närheten och sedan dess har vi bara promenerat runt överallt, ätit så mycket gott och solat på strandpromenaden, bästa dagen på länge. Vi njuter så mycket av att vara här och jag älskar att vara hos pappa nu, blir att man uppskattar tiden ihop mer än om man ses varje dag!!

NU ligger jag och Minton som sagt i soffan och väntar kvällens middag - pappas pasta, jag dööööör vad längesen jag åt den, ska bli så himla gott. Ska alldeles strax också ta och förbereda lite inlägg inför veckan så att ni inte bara får ett sådant här inlägg om dagen, lär bli lite tråkigt då. Kram på er sålänge <3

Dåå var första dagen i Israel avklarad, eller ja, inte än.. men snart. Har haft en heeeelt fantastisk dag som jag tänkte dela med mig utav till er. GUD vad jag älskar Tel Aviv, vill så så så gärna bo här, alla här är så himla varma och välkomnande. Jämför det lite med när jag var i New York, sättet hur folk fungerar där och är mot varandra är det bästa jag vet, exakt så är dem här.

Vår dag började iallafall med att äta en israelisk frukost och JÄVLAR vad gott det är, älskar maten här.

Vi tog in shakshoukka (första rätten ni ser där man låter tomater med massa andra kryddor och lök puttra tills man lägger in ägg som får tillagas i den och vipps så är det klart), hummus, falafel (sjukaste falafeln jag ätit btw) och massa annat smått till. Snacka om matkoma efteråt, men vi kompenserade det med att ha gått en mil sammanlagt idag så den där maten ligger i med gott samvete nu ;)

Efter frukosten började vi bara promenera runt i Tel Aviv, alltså det är så fint här och det är så mycket liv på gatorna att jag blir helt lyrisk. Trafiken bara kör hur dem vill haha, den ena står och skriker på den andre över gatan och man går förbi proppfulla caféer och juicebarer över allt.

Detta är min pappa i ett nötskal <3

Vårt första stopp blev en cappuccino och choklad croissant på ett cafe, SÅ trevligt ställe och härlig stämning. Tänk er detta medan solen brände på i ryggen <3

Och vårt andra stopp blev ca. 2h senare på en juicebar. TITTA så mycket färsk frukt! Dog.
Blev en klassisk granatäpple juice som man måste dricka om man kommer hit, drack typ 2-3 om dagen sist jag var här haha.

Tel Aviv <3

Ooooch påväg hem stannade vi förbi Shukken (marknad) och handlade med oss parmesanost, fetaost, färska jordgubbar, massvis utav olika nötter, färsk persilja, basilika och ja, you name it, allt gott man kan tänka sig och sedan promenerade vi hem. Den stämningen på marknaden alltså, haha alla bara gapar och skriker samtidigt som man får en sån känsla av att bara gå där.

Heeeeej på er! Nu sitter vi hemma hos pappa i lägenheten efter en LÅNG dag, vi var ute och åt frukost halv 11 och kom hem för typ en timme sedan (klockan är en timme fram här). Vi har hunnit vila lite och packa upp dagens shopping. Blev en massa gott från marknaden och ett par nya jeans till mig samt ett efterlängtat halsband, är så glad!!!!!!!
NU ska vi kila bort mot mataffären och inhandla kvällens middag, grekisk sallad<3 min pappa gör den goooodaste!! Puss på er <3

Godmorgon på er!! Hoppas ni mår bra! Det gör verkligen jag och nu befinner jag mig i Israel tillsammans med Minton, vi är här och hälsar på min pappa.

Alltså, det är såå skönt att vara här, inte träffat pappa sen jag hälsade på honom i Monaco över nyår, men lite mer än en månad gör så mycket!! Har saknat honom så mycket och jag älskar att vara hos honom.

Nu har vi precis vaknat och fixat oss, ska alldeles strax ner och käka israelisk frukost, jag dööööör vad gott!!
Kommer uppdatera er här varje dag så glöm inte att kika in här då och då! Pussar på er <3

Contains affiliate links

I måndags bokade jag och Isak en spontan trip till Varberg för att gå på spa och sova på hotell. Isak är för er som inte vet min bästa barndomsvän sen vi var riktigt riktigt små, så detta var ju såklart enbart en kompis grej haha..

Vi tog oss dit med Isaks bil och stannade på vägen för att köpa med oss massa gott till hotellet och när vi väl kom fram checkade vi in och tog oss sedan en promenad mot fyren som låg alldeles bredvid. Visst, allt var väldigt grått men trots det var det så fint att gå där och bara promenera, samtidigt som kylan slog ansiktet. Tycker verkligen sånt är så mysigt.

Solglasögon HÄR och nya skinnbyxor HÄR

Därefter var det dags för spa och då blev det allt ifrån fotspa till ångbastu till ett dopp i saltvattenpoolen till det att vi fick plats på en bastusittning där vi blev insmorda i tång och sedan fick hoppa i havet och upp in i bastun igen, riktigt roligt och något jag aldrig tidigare provat på. Check!

Efter spa och bad i havet blev det att vi gick upp till rummet och vilade lite, jag blir verkligen så trött av att vara i vatten och allt som har med dessa typer av 'spa' grejer att göra, det är väl det som är tanken, att man ska slappna av så mycket som det bara går och ta det allmänt lugnt, men jag blir verkligen trött i hela kroppen av det haha.

Så vi bestämde oss därför för att vila lite på rummet och åt därefter middag nere i Restaurangen. Jag tog deras fiskgryta utan torsk och blåmusslor men med extra lax och räkor i istället och den var M A G I S K.

Efter middagen somnade vi framför en film med massa choklad och chips och morgonen efter var det dags för hotellets spinning klass som man kan tycka lite vad man vill om.. jag lever ju för SATS pass här på Kompassen i Göteborg där jag tränar, världens bästa verkligen och helt sjuka instruktörer, så detta spinning pass var ingen höjdare men absolut skönt att ha checkat av innan frukost.

Hade en jätte mysig och rolig övernattning med Isak, vi har alltid så himla roligt ihop och fungerar precis som syskon. Det var skönt att bara få komma iväg lite och få kvalitetstid ihop då vi inte ses sådär jätte ofta, han håller ju på mycket med sin musik och jag gör bara en massa annat tråkigt.. Hehe.

Men kan verkligeeeen tipsa er om Varbergs kusthotell. Det tog oss mindre än en timme att åka dit och priset vi betalade för en natt inkl. parkering, spa och frukost var helt sjukt bra!! Så är ni sugna på att komma iväg lite en natt eller två och få spa i priset, kolla där!!

Contains affiliate links

Nu kanske detta inlägg kommer upp lite väl sent, mitt i veckan men tänkte att det inte spelade någon roll utan att det var lika roligt att kolla på ändå.

Alltså hur fint är inte himlen och ljuset tidigt på morgonen? Dör för det <3

Min helg började med att jag precis skickat in allt plugg på torsdagskvällen och det var en sååådan lättnad alltså, därefter blev det ett spinning pass på fredagsmorgonen, älskar känslan när man är klar med träningen 07.15 de dagarna mina spinning pass är, även om jag kör två pass dagar så är det alltid skönt att ha tränat tidigt tidigare på dagen. Bestämde mig därefter för att fixa i ordning mig och ta mig ner på stan för att komma ut lite, vilket jag inte hade gjort på 2-3 dagar.

Mötte upp Elsa och hennes två kompisar på stan, och tog oss en fika på Bar Centro, därefter gick jag hem då jag fick jätte huvudvärk och blev riktigt trött och yr, tanken var egentligen att jag skulle med Elsa och Vendela hem till Vendela för middag, men fick hoppa över det.

Framåt kvällen blev det istället att jag lagade en het thaisoppa till mig och min bror som var ensamma hemma, därefter blev det massa gött i soffan till en film innan Victoria ramlade in här på natten..

Vi gick upp vid 10 och åt frukost tillsammans med mamma och därefter gjorde vi oss i ordning för att ta oss ner till stan, vi träffade Fabian och alla vi satte oss och tog en fika ihop innan jag begav mig hemåt.

Väl hemma fixade jag på mitt rum och åt middag med mamma, sen närmare kvällen mötte jag upp Lovisa och Filip på OLeary's för att se Frölunda matchen och efter det gick jag och Lovisa till 4-gott, köpte med oss godis hem och efter det slocknade jag.

Solglasögon HÄR

Tröja HÄÄR och byxor HÄR (nya favoriter)

Helgen gick som vanligt väldigt fort och på söndagen blev det 1h crosstraining för mig och därefter hem för frukost. Sedan bestod dagen av häng med Victoria. Vi gick mest runt i stan och jag fick köpt mig ett par nya skinnbyxor, bilder kommer i ett annat inlägg men här ovan ser ni dem lite, länk HÄR till dem. Dem sitter så snyggt på med tanke på att dem blir lite kortare ner till, me like.

Framåt kvällen blev det egentligen bara en massa mys och indiskt till middag <3

I måndags vaknade vi och förberedde min favorit frukost - ägg och sedan grekisk yoghurt med banan och färska bär + en kopp kaffe med havremjök i, muuuums <3 Det var min lilla helg det, vad gjorde ni själva?

Hej på er! Hur mår ni? Själv mår jag bra. Jag har precis suttit och gått igenom denna och kommande veckors plugg och tänkte ta tag i det nu. Har haft en underbar helg och valde att som vanligt dela med mig utav den till er. Varit lite segt med uppdatering här men har haft tankarna på så mycket annat så ber om ursäkt för det.

Nu har jag precis kommit hem från Varberg där jag spenderat natten med min bästa kompis Isak, vi var där för att ta det lugnt och gå på spa. Haft det så otroligt skönt verkligen. Men idag är det Alla Hjärtans Dag och jag ska alldeles strax ner och köpa mig något litet att äta och senare börja fixa mig för att möta upp min älskling och börja vår mysiga kväll ihop <3 Ha en mysig dag nu, glöm inte bort att ge lite extra kärlek till alla ni bryr er om idag <3

Contains affiliate links

Kappa MaxMara // Mockakjol H&M // Tröja H&M //Strumpbyxor HÄR (mina kommer dock från Calzedonia) // Skor liknande HÄR //

Godmorgon på er! Jag sitter just nu framför datorn i köket, med en avklarad och godkänd broms och accelerationslektion från tidigare imorse och kaffekoppen bredvid mig. Har nyss fått i mig lite gröt och sitter förövrigt, som vanligt och pluggar. Om ca. 2h ska jag bege mig bort mot hundtrimmet för att lämna in vår hund på trim, hon är så långhårig nu så längtar till resultatet, lille sötisen <3

Därefter väntas plugg för resten av dagen och vid 17.00 ska jag på crosstraining för att lägga tankarna på annat och samla lite energi.

Annars ser veckans planer ut såhär:

MÅNDAG:
Träning och plugg, DONE

TISDAG:
Accelerations- och bromslektion, plugg plugg plugg plugg (allt ska vara inne imorgon och på torsdag) + träning

ONSDAG:
Plugga som attan, hämta paket, köpa en hårddisk till datorn och träning

TORSDAG:
Morgonträning, skicka in det sista inför plugget, ta outfitbilder och kanske träffa Isak

FREDAG:
Morgonträning, fota i stan, fixa lite grejer på biblioteket, förbereda inlägg för helgen och kvällsträning innan heeeeeelg <3

LÖRDAG:
Spining 10.30 och därefter inga planer

SÖNDAG:
Crosstraining 11.00 och därefter inga planer, SKÖNT

Så mina vänner, såhär ser veckans planer ut för min del, mycket träning vilket jag gillar och därefter ska jag verkligen försöka få alla ärenden gjorda!! Ska boka lite fler körlektioner, åka till Ikea (inte bestämt dag ännu) och greja här hemma med mamma. Lär bli en intensiv vecka men skönt att få saker gjort samtidigt så att man kan luta sig tillbaka lite i helgen!

Liknande pyjamas tröja HÄR och byxor till HÄR

Helgen började med Victoria på besök, vi lagade god middag och fortsatte kvällen med snacks i soffan och en sväng på Vigårda som jag tidigare skrev om! Därefter blev det pyjamas hela kvällen <3

Liknande vas på bordet hittar ni HÄR (vår är Dagg men finns otroligt fina och liknande också)

På lördagen vaknade vi vid 9 och då hade mamma vart och handlat allt för en god frulle <3 Så i någon timme blev vi sittandes runt bordet för mysprat och därefter pluggade jag i 2-3h och det var så skönt att få det gjort.

På kvällen tog jag och Minton en promenad och därefter hjälpte vi mamma med mathandlingen inför kvällen, vi tre skulle nämligen äta räkor till middag så vi köpte allt som behövdes till det, mörk choklad inför tv tittandet och kvällen blev i slutändan så mysig och bra!

På söndagen vaknade jag och Minton relativt tidigt, åt frukost med mamma och myste runt hemma tills klockan slog 11 och det var dags för mitt favoritpass på hela veckan, nämligen söndagscrossen <3

Efter 60 min på gymmet begav jag mig därefter hem, åt lunch och bakade morotsmuffins då det var morotskakans dag igår <3 och morotskaka som är mitt favorit bakverk haha. Dessa blev såå goda så när kvällen närmade sig sitt slut traskade jag upp, färdigpluggad till Minton med lite muffins och där blev vi soffliggandes tills klockan slog sent och det var dags att sova <3

Hej på er! Shit vad veckorna går fort, skriver verkligen alltid det i mina inlägg men det går ju nästan för fort?? Jag har i alla fall haft en super mysig helg och har verkligen tagit det lugnt, älskar sånt.
Idag har jag tränat två pass och pluggat resten av tiden. 11.15 körde jag favoriten - crosstraining och tidigare ikväll vid 18.00 gick jag på 60 min cykling, klassikern en måndag.

Nu har jag för en bra stund sen ätit middag och ska fortsätta med plugget här, vi hörs imorgon! Hoppas ni haft en uuunderbar helg!

PUSSAR <3

Friday in a PJ <3 Pyjamasen hittar ni liknande tröja HÄR och byxor HÄR

Alltsååå, känslan när man vaknar upp en ledig lördag är väl ändå den bästa känslan??

Hur som haver så hoppas jag att ni hade en trevlig fredag igår, själv pluggade jag lite och hängde med Victoria resten utav kvällen. Det blev middag och lite gott i soffan tills vi bestämde oss för att ta oss ner till Vigårda och hälsa på lite kompisar som satt där, därefter gick vi hem till mig igen och fick även med oss Minton <3 Vi alla somnade ganska direkt och vaknade verkligen pigga idag.

Lördagar betyder ju också långfrukost med familjen här hemma vilket det också blev. Mamma hade vart iväg och handlat färska frallor, pålägg och annat gott så vi blev sittandes i nästan 2h runt frukostbordet och bara pratade <3

NU har jag i alla fall suttit och pluggat sedan klockan 12 och lär sitta i ungefär 1-2h till, eller tills jag känner mig nöjd för dagen. Därefter blir det eftermiddags kaffe någonstans i stan <3

MATSTÄLLEN

CAPPUCCINO

Detta har jag skrivit om tidigare, men alltså - haaaands up for this place! Cappuccino Grand Café i Marbella, drömmens jävla dröm. Jag och Minton tog oss dit några dagar in på resan då vi hört att dem ska ha sjuk mat och jag har inte varit där sedan flera år tillbaka. dem har och tro mig, den var så sjukt god, och fotovänlig ;) Det vi tog ovan var alltså varsin 'super brunch' som den heter. Om den var god? Eh ja, om den var dyr? Eh ja. Haha. Detta gick på 80euro vilket är lite väl mycket för en frukost/lunch tycker jag.. men vi höll oss verkligen mätta i flera timmar efter detta och det var så skönt att somna i solen efteråt också för den delen. Men STORT tips, ligger helt perfekt dessutom. Kunde inte be om en bättre frukost utsikt.

CELICIOSO

Detta ställe kan ni inte ha missat, det postas bilder därifrån hela tiden tycker jag, överallt haha. Super populärt ställe som ligger vägg i vägg med Monkey Club i Puente Romano. Glutenfritt café och dem har allt, och allt är så. jävla. gott där, helt sinnesjukt. Titta bara på bilderna, den cappuccinon jag och Minton drack var bland det godaste jag druckit, att kaffe kan sitta så fint.. Herregud! Till frukost/brunch blev det för Minton en clubsandwich med pommes och för mig en Acaibowl (skräll), en avocado toast och en cappuccino då som sagt. Fantastiskt ställe, Instagram vänligt, härlig personal, och sååå god mat.

SOLO QUI

Detta är väl inte ett matställe direkt, men om man älskar glass som jag gör så är detta värt ett inlägg. Marbellas seriöst godaste glass, älskar den och äter mig mätt på den varje gång jag är där. Ovan ser ni deras mango sorbet jag åt och alltså, vill ha nu.. Ligger mitt i hamnen och ni bara måste dit om ni är i Marbella någon gång.

PICASSO

Här kära ni, har ni Marbellas godaste pizza, wow. De har även Gambas pilpil, sallader, pastarätter, ALLT. Alltid kö utanför oavsett om det är lunch eller middag och super trevlig personal, dock tycker jag att alla i Spanien är det. Picasso har alltså mat för alla, och hur bra priser som helst!! Ligger mitt i hamnen, går inte att missa. Glöm heller inte att testa deras bananasplit med, så god.

MONKEY CLUB

Alltså, världens godast mat hittar ni på Monkey Club i Puente Romano. Här åt vi middag sista kvällen i Marbella och alltså, vilken maaaat. Till förrätt tog jag en burrata som jag glömde fota, till varmrätt deras egengjorda tortellini med tryffelkräm + riven tryffel över, den var M A G I S K! Efterrätten blev deras Nutella cake med körsbärsglass, orkar inte. Den var så god. Ligger precis vid Puente Romano hotel. TIPS!!!!

STRÄNDER & BEACHCLUBS

PUENTE ROMANO

Mitt älskade Puente Romano. Sen jag var ett litet kiddo har jag sprungit runt här med sanden mellan tårna, asså mitt favoritställe ever i Marbella. Sån lugn och harmonisk plats, dock dyrt som attan vart du än bor eller äter där men att bara ligga på stranden där är en sådan skillnad från stranden inne i Puerto Banús, så här låg vi varje dag i två veckor. Marbella har ju inte så fina stränder tyvärr, om man jämför med typ Palma, men Puente Romano är i alla fall ETT undantag, åk dit!!

NAO POOLCLUB

Några dagar innan vi skulle hem passade vi på att lägga oss vid den inte så längre nyöppnade poolcluben NAO. Och jävlar vilken dag. Vi köpte en bädd alldeles vid poolen och beställde in några omgångar med dricka. Jag blev lite på pikadillen och gud så härligt det är en sån dag, 30 grader sol, bra musik och mycket folk, älskar det haha.
Detta mina vänner, är det ultimata stället att gå till med vänner, pojkvän eller vad som helst. Helt amazing och så coolt dem har gjort det där dessutom. Vi tog även in lite sushi och sashimi till lunch som satt perfekt, dyrt jäkla ställe dock, men så värt. Hade en så bra dag här!!

PUROBEACH

Och till sist, allas älskade Purobeach. Klassiskt besök en semester i Spanien. Häääär hade vi också en UNDERBAR dag, så mysigt. Åt en långlunch i solen (den asiatiska biffsalladen tog jag, TIPS), drack champagne och drinkar, beställde nachos till bädden och solade. LOVE IT! Här, kan jag meddela att jag blev full, åhfan, men det hör till semestern. Vi hade så roligt och personalen som jobbade där tog hand om oss så bra och gud vad man njöööööt. Vill tillbaka så mycket alltså. Billigare priser här än NAO, men också ett lugnare ställe än NAO så det beror på vad för typ av beachclub man söker. Puro är perfekt att åka till med pojk och flickvän till exempel.