Föga förvånande har jag inte ens betat av en bråkdel av det jag planerat. Etapp 1, 2, 3 och 4 får helt enkelt hänga på denna vecka också. Jag ska dock ändå sätta igång med rätt kost och träning imorgon. Har en bra vecka på så vis att jag bara jobbar morgonpass, vilket gör att jag har tillgång till gruppträningspass på gymmet på kvällarna. Tror det blir en bra vecka, och en bra start på en hälsosammare livsstil. Jag känner mig peppad :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

​Klockan närmar sig 14.00 och jag har inte satt igång med dagen ännu. Det går bra nu. Men har ätit frukost, ska borsta tänderna, sätta i linser, klä på mig och sätta igång. Ska försöka beta av så mycket som möjligt från etapp 1 och 2.

På tisdag ska jag som sagt sätta igång med träningen. I samma veva planerar jag att börja äta rätt. Ska dock redan från och med idag försöka att låta bli godis, choklad, chips, semlor (you name it, osv). Men unna mig vilken mat jag vill (läs falafelrulle med fetaost och extra vitlökssås). Så blir det lite som en mjukstart inför att börja äta nyttigt. På tisdag planerar jag även att väga in mig och ta mina mått. Gillar att ha mätbara värden att jämföra med.

Nu ska jag starta min dag.

Likes

Comments

VECKA 1

Tisdag 13 februari
Bodypump

Onsdag 14 februari
Box

Torsdag 15 februari
Bodyattack

Fredag 16 februari
Bodypump

Lördag 17 februari
Poweryoga 11.15

Söndag 18 februari
Vila


VECKA 2

Måndag 19 februari
Powerwalk 2h

Tisdag 20 februari
Bodypump

Onsdag 21 februari
Simma

Torsdag 22 februari
Powerwalk 2h

Fredag 23 februari
Powerwalk 2h

Lördag 24 februari
Poweryoga

Söndag 25 februari
Bodypump


VECKA 3

Måndag 26 februari
Bodyattack

Tisdag 27 februari
Kondition + Core

Onsdag 28 februari
Box

Torsdag 1 mars
Simma

Fredag 2 mars
Bodypump

Lördag 3 mars
Kondition gymmet

Söndag 4 mars
Kondition gymmet


Håller jag detta, då jäklar är jag grym och på så god väg mot ett liv och en kropp i toppform!

Likes

Comments

​Nystart. Men låter ett tidigare inlägg vara kvar. Det är lika aktuellt nu som det var då. Jag måste få ordning på mitt liv. Eller snarare få ett liv över huvud taget. Sluta sova bort livet. Vi kör klassisk punktform vad jag behöver göra just nu för att komma igång.


Etapp 1

  • Diska
  • Slänga skräp
  • Bära ner saker i förrådet
  • Organisera i byrå och garderob
  • Organisera i städskåp
  • Organisera i badrumsskåp

Etapp 2

  • ​Städa alla ytor i lägenheten
  • Se över dekorationsplaceringar
  • Tvätta

Etapp 3

  • ​Grovstäda badrum
  • Måla fogarna i badrum
  • Sätt fast duschlist

Etapp 4

  • Måla över alla skavanker
  • Sätt upp alla tavlor


När dessa etapper är uppfyllda ska fokus ligga på att komma igång med rörelse och träning. Jag räknar med att vara klar med etapp 1, 2, 3 och 4 till tisdag den 13 februari, och då startar också projekt "Get myself in shape". Fortsättning följer i nästkommande inlägg.


Likes

Comments

Jag måste ta tag i mig själv. Rycka upp mig. Bara sätta igång. Sätta fart. Tvinga fram energi. Bara göra. Inte tänka. Vara hetsig som fan. En doer. Vara den jag vet att jag kan vara. Förvandla ångesten till energi. Använda min superkraft på rätt sätt. Hetsa hetsa hetsa. Tävla mot mig själv i hur snabbt jag kan göra något. Pressa, pressa, pressa. Nu jävlar. Nu är det dags att sätta igång.

Leva mitt liv. Älska mig själv. Ge mig det liv jag är värd och förtjänar. Ett liv. Inte en existens, utan ett liv. Socialisera och leva. Känna att jag lever. Upptäcka nytt. Utforska nytt. Utvecklas. Fylla min själ med nya intryck. Göra avtryck på min själ.

Jag har så mycket potential. Jag har överlevt så mycket. Bara det faktum att jag är i livet. Jag har inte avslutat det. Är jag på jorden kan jag lika bra göra det bästa av det. Jag ska verkligen försöka det. Ge mig själv det liv som jag är värd. Jag förtjänar det bästa. Jag älskar mig själv. Jag ska ge mig själv så mycket kärlek jag bara kan, och skapa det bästa livet för mig. Det är jag värd och skyldig mig själv.

Likes

Comments