Kære venner

I dag har været en god dag. For mit vedkommende startede den i morges ved et bord i restauranten (lige ud til havet 🌊😌), hvor jeg læste og fik en kop kaffe. Det var rigtig rart og en dejlig rolig måde at starte dagen på.
Bagefter, da de andre var vågnet, spiste vi morgenmad sammen og derefter tog jeg hjem til vores bungalow, hvor jeg pakkede en taske til den planlagte tur, som jeg nævnte i går. Dog skrev jeg dér, at det kun var min mormor og jeg, der skulle afsted, men det endte faktisk med, at både min onkel og mine to kusiner også tog med. Rigtig hyggeligt!

Første stop på turen bød på et smukt vandfald i et regnskovsområde, der ledte ud til en mindre sø, hvor vi besluttede os for at bade. Det var virkelig sjovt, da der var enormt meget strøm i vandet - selvom det ikke fremgår så godt på billederne.

Efterfølgende tog vi videre til den bjerghike, der var det egentlige formål med turen. Hiken startede lidt skidt, da den var meget mudret - og jeg havde selvfølgelig taget mine sarte ruskinds-sneakers på, da mine løbesko var våde efter gårdagens gåtur på stranden. Det endte derfor med, at jeg gik hiken uden sko, hvilket faktisk var rigtig rart, da jeg først havde vænnet mig til at have mudder mellem tæerne 😉
På toppen af bjerget var der den smukkeste udsigt og en masse solskin, som vi nød, mens vi spiste vores frokost. Det var rigtig skønt.

Alt i alt var det en rigtig skøn og udmattende tur, der bød på en masse smuk natur.

Sarah

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Kære venner

De to sidste dage har blandt andet stået på gåture, tennis og besøg fra Danmark.

I går startede jeg dagen med en løbetur. Det er nok den dårligste tur, jeg har været på længe 😅 Ruten bestod nemlig af én lang bakke, der var virkelig stejl at løbe op ad og som nærmest smadrede mit knæ, da jeg skulle nedad. Men fornemmelsen i kroppen var nu alligevel dejlig, da jeg var tilbage!

Senere på dagen var vi på udflugt til nabostranden, hvilket krævede en tur gennem et lille skovområde langs kysten. Faktisk en rigtig skøn tur.

På stranden spiste vi frokost på en hyggelig, lille restaurant, hvor vi fik serveret forskellige fisk. Desværre tog det en del tid før maden kom, og da jeg endelig fik min tallerken, viste det sig, at jeg var kommet til at bestille en flyvefisk - det kan ikke anbefales!

I dag startede jeg dagen med at spille tennis med min kusine. Vi har det stadig rigtig sjovt med det og er også begyndt at mærke fremgang, hvilket er ret motiverende 🎾💫😎

Senere på dagen fik min mor og jeg besøg af nogen venner hjemmefra, der har lejet et hus lidt væk fra resortet. Det var rigtig hyggeligt at se dem igen, da det efterhånden var længe siden sidst ♥️

I morgen skal jeg tidligt op, da jeg skal på en hike med min mormor. Det glæder jeg mig meget til! I hører mere om det i morgen, for nu skal jeg sove 😌

Mange kram og godnat,

Kære jer

I dag startede jeg endnu en gang dagen med en morgendukkert i havet. Efter morgenmaden spillede jeg en times tennis med min kusine, Anna, og bagefter hoppede jeg i poolen - også med Anna samt mine to andre kusiner, Sally og Carla.

​Efter poolen tog hele familien en bus ind til byen Deshaies, hvor vi besøgte den botaniske have - den var rigtig smuk og klart et besøg værd!

Efter vi havde besøgt den botaniske have tog vi ind til midtbyen, hvor vi i familien splittede op i mindre grupper. Her endte min mor og jeg på en hyggelig lille restaurantcafé ned udsigt ud over havet. Meget idyllisk!

Her til aften har vi fejret min mormors fødselsdag, hvilket faktisk er årsagen til at vi er afsted. Så tak for det mormor ♥️
Det var en rigtig hyggelig aften, hvor vi fik god mad og vin, samt danset til et karneval, som ressortet havde hyret i anledningen af fastelavn.

I morgen har jeg lejet tennisbanerne både morgen og aften, hvor jeg skal spille med min mor og kusine. Derudover har jeg planer om en morgenløbetur, men ellers er dagen fri, til hvad jeg nu får lyst til!

Stay tuned,

Hej venner

Her til morgen vågnede jeg klokken lidt i ni til regnvejr (😅) og var hurtigt oppe for at nå morgenmaden, inden den sluttede kl. 10.
Efter morgenmaden hoppede jeg i havets store bølger med min fætter, onkel og mine tre kusiner, hvilket var en skøn måde at starte dagen på. Vandet var omkring kropstemperatur, hvilket var virkelig rart - det virkede helt omfavnende.
Derefter brugte jeg en masse timer med en bog på stranden, da det heldigvis klarede op efter frokost ☀️🙏🏼🌴 Billedet med de mange palmer, der vender omvendt viser udsigten, som jeg havde fra min liggestol, når jeg så op mod himmelen. Ikke dårligt!

Senere på dagen spillede jeg tennis med min kusine, hvilket ingen af os havde prøvet før, hvorfor vi var elendige til det 😅 Men det var mega sjovt, så nu har vi helt sikkert noget at øve os på de næste to uger!

Jeg håber, at I alle har det godt, og at solen stadig er fremme i DK.

Kære venner

Da jeg tilbringer de næste fjorten dage på Guadeloupe med min familie, har jeg besluttet mig for at dele ud af dagene her på bloggen ☺️

Jeg håber I har lyst til at se med!

Hej kære

De sidste dage i Norge nød vi i lige så høj grad som de første. Turen var helt igennem fantastisk.
Dagene blev brugt på at ro i båd og kajak, bestige bjerge, og for mit vedkommende, løbe en tur til toppen af bjerget Ørnenipa. Det var tolv udfordrende kilometer, men en super fed tur, hvor jeg fik en god kulør (fordelen ved at løbe udendørs om sommeren ✌🏼😁).

Her er lidt blandede billeder fra de sidste dage.

Nu er jeg hjemme i København igen, hvilket også er rart. Indtil nu har jeg brugt tiden herhjemme på at sætte mit værelse i stand, hvilket jeg startede på i begyndelsen af juni. Et projekt der tager længere tid end forventet... 😅 Men jeg hygger mig med det, og det er det vigtigste. Jeg tror jeg smider nogle billeder op at resultatet, når jeg er færdig.

Så stay tuned!

Kære du

De seneste par dage har jeg tilbragt i Norge med min mormor, kusine og kæreste.

Indtil nu har vi brugt dagene på at gå ture i fjeldet, være i sauna, spille kortspil, drikke te og spise mormors hjemmelavede mad med grønt fra hendes køkkenhave i Aalborg. Det er alt sammen skønt!

Første dag brugte vi i det nærliggende fjeld, hvor vi gik en tur kaldet Skibsfjell rundt. Turen er en af de kortere og var derfor en god en at begynde med, da vi skulle teste fodtøj, påklædning samt se min kusines vandreevner og lyst an.
Efter turen kunne vi konkludere, at både udstyr og min kusines vandreskills sad lige i skabet!

I dag var vi på en længere tur for at bestige Gaustatoppen, hvilket var en sejr for min kusine, der gik turen for første gang, samt for min mormor, der ikke er i samme superform, som da hun var yngre. På toppen bemærkede jeg, at mormor så ud til at være den ældste og at min kusine var det eneste barn, der ikke var fragtet til tops i en barnelift. Det gjorde mig stolt!

I morgen overvejer vi at låne kajakker og sejle en tur på søen Kvitåvatn (søen, vores vandrehjem er opkaldt efter).

Vi ser om vejret er til det i morgen... Stay tuned!

Kære dejlige læsere

I dag et indlæg om mit syn på velvære og hvordan jeg skaber den i min hverdag ved hjælp af mine rutiner.

Mit syn på velvære

For mig er velvære, når man husker at passe på sig selv. Særligt i tider hvor man har ekstra brug for det.

Desuden er ordene velvære og selvkærlighed tæt forbundet, og netop derfor er det heldigt, at kærlighed, og herunder selvkærlighed, er gratis, så alle har mulighed for at opnå den gode følelse af velvære!

Når jeg savner følelsen af velvære, trækker jeg mig en smule tilbage fra min omverden i en kort eller længere stund, hvor jeg genfinder mine faste, sunde rutiner. Her får du et indblik i nogle af mine rutiner:

1. At få nok søvn. Otte timer – eller mere, hvis jeg er i søvnunderskud. For mig fungerer det bedst, hvis jeg får mine timer i tidsrummet 22.00-08.00.

2. Mit morgenritual. Rolig musik, sterinlys, udstræk og, til sidst, morgengrød og kaffe.

3. Kreativitet. At skrive mine tanker ned, tegne eller andet, som jeg kommer på. Kun kreativiteten sætter grænser!

4. At løbe hver anden dag. Det giver mig glæde, energi og overskud.

Her synes jeg det er relevant at nævne, at jeg aldrig planlægger mine løbeture. F.eks. hvor hurtigt eller hvor langt jeg skal løbe. Årsagen er, at det tidligere har givet anledning til, at jeg har sprunget ture over grundet mit eget forventningspres – og det er jo skørt! Derfor tager jeg altid turen hen ad vejen – har jeg lyst til at lunte, gør jeg det og har jeg lyst til at sprinte, gør jeg det. Derudover holder jeg ofte pauser undervejs, hvis vejret er godt og jeg løber i smuk natur.

Med andre ord; jeg har ingen regler for mine løbeture! Derimod elsker jeg at gøre dem til en kreativ process ved ofte at løbe nye ruter og afprøve forskellige styrkeøvelser.

5. At styrketræne. Da det former og styrker min krop.

For det meste laver jeg min styrketræning under eller i forlængelse af mine løbeture, da jeg så er opvarmet og dermed har lettere ved at lave øvelserne. Her laver jeg de øvelser jeg føler for. Tit kan jeg mærke hvilke muskler jeg ikke har haft aktiveret i nogle dage, og så har jeg næsten altid en naturlig lyst til at træne dem. På den måde holder jeg altid hele min krop i gang.

6. At spise sundt. For mig er en sund kost plantebaseret og derfor fyldt med grønt i en masse forskellige farver kombineret med mere mættende fødevarerkilder såsom rugbrød, havregryn, bananer, æbler, linser, kikærter, bønner, avokado m.m. Listen er lang!

I et år levede jeg udelukkende plantebaseret, som de fleste kender som vegansk (forskellen er politisk). Undervejs gik det op for mig, at kosten desværre er ekstremt udfordrende i forbindelse med middagsselskaber og ligende, og derfor begynde jeg at implementere fødevarer såsom ost, mælk og æg, i sådanne sammenhænge. Kort fortalt for at gøre livet lettere for mig selv! Dog er jeg stadig overbevist om, at plantebaseret kost i den rette mængde er det optimale. Det vil jeg med garanti komme til at dele mere om her på bloggen.

Det var altså mine vigtigste rutiner, som jeg ved fungerer for mig. I nogens ører kan de måske lyde strikte, men det er de slet ikke for mig. Som jeg forsøgte at give udtryk for undervejs, tager jeg mig god tid med alle rutiner, så jeg også har tid til at kramme og sige søde ting til mig selv undervejs ;-) Netop så jeg opnår en følelse af velvære!

Hvad gør du for at opnå velvære i din hverdag?

Mange knus,

Sarah

I går var en underlig dag for mig sådan følelsesmæssigt. Jeg var på arbejde, og trods der ikke skete noget på grund af dårlige vindforhold, følte jeg mig enormt overvældet, da jeg havde fri. Overvældet i den forstand, at jeg overhovedet ikke kunne tage en beslutning om noget som helst, samtidig med at jeg ikke havde lyst til noget. Mit humør er så underligt for tiden...

Anyway, min kæreste havde tidligere snakket om et event, som en af hans venner var med til at arrangere ved kajen ud for de røde haller ved Holmen. Stedet sagde mig ingenting, og tanken om mennesker, musik og drinks gjorde mig helt træt. Men så slog det mig; hvordan i alverden er det muligt, at jeg har det sådan her, når jeg ikke har haft noget som helst at lave hele dagen?!

Jeg endte derfor med at tage afsted, hvilket skulle vise sig, at være en vældig god beslutning. Ved kajen var den fedseste stemning, der mindede mig om den der var til vellykkede gymnasie-caféer, der jo desværre er et overstået kapitel. Vi endte med at hænge ud længe og drikke en del drinks, hvilket jeg måske fortryder lidt i dag!

Men alt i alt en dejlig aften, der fik mig til at indse, at sommeren er lige om hjørnet.

Forleden var jeg en tur til Ørestad for at rulle en rute, der begynder bag stationen. Jeg har gjort det et par gange før, og elsker det lige meget hver gang. Det er så magisk en rute, særligt når solen er fremme, og så elsker jeg følelsen af at være langt væk fra alting. Samtidig synes jeg det er en skøn variation fra mit løb, som jeg jo ellers dyrker.

På turen hørte jeg musik og lyttede til podcastfortællingen 'Kvinden med den tunge kuffert' af Third Ear x Politiken. Det er så spændende et podcast (særligt fra afsnit 5, som jeg netop var nået til), der kort fortalt omhandler en norsk kvinde, der bedrager bosteder som klostre og refugier. Det syrede er, at det er en virkelig historie, der stadig foregår, da journalisten Krister Moltzen laver fortællingen. Kvinden render altså stadig rundt og laver sine svindelnumre på daværende tidspunkt. Gør dig selv den tjeneste at høre det!

Ellers forsøger jeg at nyde sabbatårslivet og dets minimum af forpligtelser. Det burde være let, men jeg må indrømme at jeg savner noget udfordring for min hjerne 😄. Det var blandt andet derfor jeg lånte en stak bøger i går på biblioteket, som jeg håber kan afhjælpe mit luksusproblem.