TRÄNING UNDER SOMMAREN

Tips, Inspiration, Träning
Många av oss vill vara i form under sommaren. Många tränar hela vintern och tidiga våren stenhårt för att komma i form. Andra kanske inte bryr sig om träning alls och det är fullt förståeligt. Alla är olika och tur är väl det. Jag är i alla fall en person som tränar mycket för både inre och yttre hälsa. Jag tränar som hårdast under vintern och våren, men sommaren är faktiskt en tid då både jag och många andra kanske väljer att inte träna så mycket. Man har kanske inte tid till att träna eller saknar inspiration och motivation för man har hamnat i något semestermode. Man är lite förslappad och tänker att jag tar det en annan dag eller så kanske man inte ens har träning i tankarna över huvud taget, men ändå tänker man på hur man ser ut i spegeln varje dag innan man sätter på sig sin korta kjol eller sin bikini. Visst är vi konstiga varelser?

Den största anledningen till att vi inte tränar under sommaren är nog för att man aldrig riktigt kom igång. Man glömmer bort vinter- och vårträningen snabbt när ljuset och solen kom fram. Man väljer att göra annat istället och struntar i det. Därför tror jag att det viktigaste för att komma igång med sommarträningen är att BÖRJA. Tänk inte imorgon utan bara kör på den dagen du funderar på det. När du väl har börjat så har du lättare till att bestämma nästa gång du ska träna också. Plus att du märker att det är rätt skönt att träna under sommaren också. Det är en fantastisk känsla att bege sig ut på en löprunda i morgonsolen eller kvällssolen. Man kanske inte behöver springa mitt på dagen då solen är som starkast utan kvällen eller sommaren är helt underbart. Jag har även hittat tre till knep för att få upp motivationen och inspirationen till att träna under sommartid.

1. Följ personer som tränar mycket på Instagram. Att följa flera personer på Instagram som tränar leder till att du blir matad i huvudet med att andra faktiskt tränar under sommartid och då blir du med taggad på att träna tror jag. Jag är i alla fall en person som fungerar så. Jag följer flera stycken på Instagram som tränar tidiga mornar på sommaren och då blir jag också motiverad till att köra ett gympass eller bege mig ut på en löprunda.
2. Bestäm fasta dagar då du ska träna. Bestäm att du kanske ska träna tre gånger i veckan. Ställ alarm på telefonen eller skriv upp på din kalender att du ska träna och strunta inte i det. Om du verkligen bestämmer dig för att träna, börjar köra dem dagarna så kommer du även in i rutiner som du kanske hade sedan tidigare under vinter- och vårtider.
3. Kör korta träningspass. Under sommartid så har man kanske inte mycket tid. Man har mängder med saker att göra. Man ska träffa kompisar, man ska iväg och man ska göra det ena med det tredje. Därför kan det vara lite ont om tid så om du kör korta, intensiva och snabba träningspass så vinner du massor med tid. Så istället för att köra ett gympass på en och en halv timma kanske man kan köra intervaller och fyra eller fem övningar mellan. Ett pass som kanske tar trettio minuter istället för en och en halvtimme, snabbt och effektivt!

Jag hoppas att ni blev lite mer peppade på att träna nu under sommartider och att ni fick lite inspiration. Jag kommer i alla fall träna mycket nu under sommaren och jag ska försöka blogga varje gång så att ni får ännu mer inspiration och motivation.

Kör hårt!

Gillar

Kommentarer

Instagram @gunnarssonn

Instagram @gunnarssonn