Kundtjänst i telefon

Blir så fruktansvärt irriterad när de ringer från samma ställe flera gånger i veckan, för att sälja en produkt jag/vi verkligen inte vill ha. Har sagt till var och en av dem att de inte skall ringa hit mer och att de kan radera oss från sina telefonlistor. Men icke sa Nicke! Hur jobbigt kan det vara, lixom. Istället för att kanske en dag ha mej tillbaka som kund, har de fått mig att se rött när jag hör företagets namn. Kundservice??

Har i flera repriser själv jobbat inom kundservice och i flera av dem har det krävts både kundtjänst telefon och telefonkontakter direkt med kunden eller med ett företag. Har alltså inget emot callcenters och kunduppringningar- bara de sköts på ett kundvänligt sätt. I de flesta fallen sköts detta exemplariskt och man som kund inte känner sig tvingad till att köpa något.

Jag som jobbar hemifrån , brukar ibland sitta och kolla på jobb och märker att jag väldigt oftast fastnar just för kundbetjäning via telefon. För mej är bra betjäning väldigt viktigt och jag kanske fokuserar för mycket på hur jag själv som kund blir behandlad- både i luren men även i affärer jag besöker.

Brukar du bli irriterad på telefonsäljare? Har du någon gett feedback då du fått bra/dålig service?

Ha en fin dag,

Lotta

  • 37 visningar

Gillar

Kommentarer