Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Trampa järnet och spänna musklerna

Träning

Vätternrundan alltså. Det fick bli den som är starten på en svensk klassiker för mig. De här gör att jag går in i en ny fas med annan typ av träning. Allting handlar fortfarande om distans och konditionsträning men nu är det cykel och inte skidor. Jag har lagt upp ett program som passar för mig. Dels ett program som successivt bli tyngre och där jag inte kör skiten ur mig på direkten när det kommer till konditionen. Som ni vet så har mitt immunförsvar en förmåga att svika mig stundtals och antagligen är det för att jag inte har vart snällt mot det heller. Därför så smyger jag igång konditionsträningen igen.

Så det kommer att bli 3 olika konditionspass i början som ser ut som så:

1 distans cykelpass
1 intervallpass på cykel
Distanslöpning

Konditionsträningen på cykel kommer bli inomhus tills jag hittat rätt cykel att köpa men hoppas jag gör det snart.

Sedan är det ju styrketräning, som jag fullkomligt ÄLSKAR. Det är så sjukt kul och här har jag insett jag även måste blanda upp min styrketräning med sådant som bara är kul också men som kanske inte har fokus att gynna cyklingen.

Styrketräningen kommer se ut så här:

1 benpass
1 bålpass
1 överkroppspass

Fokus för cyklingen är att stärka ben och bål. Överkroppspasset har jag satt in som ett riktigt kul pass med övningar jag älskar för överkroppen. Det är ju inget som inte gynnar cyklingen heller så är lite av en win-win situation. Viktigt att få med mycket kul i träningen som möjligt. Inget man ska tröttna på utan varje pass ska vara en morot.

Så utöver att jag har Vätternrundan som mål närmst så har jag tagit upp mitt mål i chins igen. Innan sommaren ska minst 5 stycken sitta. Kul med delmål på vägen som dessutom gynnar dig i vardagen också.

Då så, idag blev det intervaller med pyramidinspiration på cykel och imorgon är det benpass på gymmet. Länge sedan suget efter träning var så stort som nu när jag vart sjuk den senaste månaden. Let´s kick som assss.

Gillar

Kommentarer

Fiddelii
Fiddelii,
helt rätt tänkt med överkroppen! Jag blev så trött i axlar och övre ryggen!! man kan inte vara nog stark i coren!!! Kör hårt!!!nouw.com/fiddelii
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229