Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Let 2018 be the year of running

Träning

Under 2017 så har det varit mycket upp och nedgångar med träningen. Fått en del bakslag men sedan kämpat mig framåt igen men med en viktig erfarenhet. Kroppen bestämmer! Om kroppen säger ifrån, lyssna på den. Det är verkligen det viktigaste jag har lärt mig under 2017 och jag har lärt mig att hitta mina tecken på hur kroppen beter sig när det blir för mycket av något.

Men något som jag har hittat under hösten detta år är verkligen löpningen. Dels tycker jag verkligen att det är otroligt roligt (har jag alltid gjort) men främst så har det varit mitt bästa sätt att fylla på med energi. Därför kommer jag verkligen hålla i med löpningen nästa år med men jag gillar ju att ha olika mål. Det som jag tycker är roligast är lite längre löpning, där jag får testa uthålligheten. Så, jag har anmält mig till några lopp nästa år och även skrivit en liten lista över lopp jag är intresserade av att köra. För det är just det, jag vill lyssna på kroppen och därför inte anmäla mig till för många lopp i förväg. Här nedanför får ni de lopp jag har anmält mig till och sedan dom jag är intresserad av att köra.

Anmäld till:

27 januari: Winterrun Stockholm 10 km
19 maj: Göteborgsvarvet 2,1 km

Intresserad av:

1 augusti: Copper trail Åre 7 km
25 augusti: Bagheera Fjällmaraton Sälen 10 km
29 september: Lidingöloppet 30 km

Ska ni springa några av dessa lopp eller några andra roliga lopp ni kan tipsa om 2018?

Utöver löpningen då, vad ska jag träna mer av?

Jag älskar verkligen att styrketräna med lite variation vilket jag kommer att hålla i. Jag tror att det kommer bli en hel del mer crossfit-inspirerade pass det år som kommer. Jag har insett att jag tycker det är fantastisk roligt men variation är alltid bra och jag kommer nog göra både det ena och det andra. Dock ska jag se till att köra styrka minst 2 dagar i veckan under nästa år för att kunna förbättra mig.

Sedan har vi ju rörligheten. Den som alla behöver men dom de flesta prioriterar bort. Jag är sån att det måste vara något riktigt kul för att jag ska få det gjort när det kommer till rörlighet. Men så hittade jag yogan i höstas mer specifikt Yinyasayogan. Därför så bokade jag in mig på en yogakurs till våren med start v. 2. Då kan jag få blanda lite fysisk yoga med rörlighet. Ser verkligen fram emot det, kommer bli så skönt.

Tycker verkligen att det här året som kommer ser fantastiskt bra ut. Under hösten så har jag enbart varit sjuk 1 gång på 5 månader?! Från att ha varit sjuk i princip varje månad under resterande året. Det säger ganska mycket om att jag gjort ett fantastiskt bra val för min egen kropp efter sommaren. 

Tack för att jag vågade ta steget och för att jag backade tillbaka och kände efter vad som skulle vara rätt för mig. Så, nu tar vi med oss träningen in i 2018 och öser på precis som nu.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229