Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Knyck tillbaka energin

Vissa dagar är värre än andra och tär på oss mer. Men vad kan man göra för något för att känna att man får tillbaka energin? Ni får mina 5 tips här som funkar för mig när jag blir stressad.

1. Känner du att du är trött och orkeslös för en dag. Viktigt! Lyssna på kroppen. Börja med att varva ned. Tillåt dig att vila och lägg undan din uppgifter. Du kanske behöver sova 1 timma. Kroppens signaler är oftast inte fel. Säger kroppen att den är trött ska du lyssna på den.

2. Jag ÄLSKAR listor. Det får mig lugn över att veta vad som behövs göras. Om jag känner mig trött så vet jag att det är ingen idè att pressa mig, det kommer slå tillbaka. Jag skriver upp allt som behövs göras och sedan rangordnar jag sakerna. Många saker kan ofta vänta. Se till att göra det som är brådskande, den andra listan lägger du undan så länge.

3. Unna dig lite längre pauser. Jag vet att om man är stressad så skippar vi hellre luncher eller slänger i oss dem i farten för att hinna med resten. Men jag kan lova dig att om du istället sätter dig och varvar ned under din timmas lunch och fokuserar på något helt annat så kommer du att kunna prestera ännu bättre.

4. Promenera. Frisk luft är otroligt skönt och behövande i stressande stunder. Jag älskar att sätta i hörlurarna med en podcast i och ge mig iväg på en helt mållös promenad eller löprunda. Inga tider att gå på, ingen viss runda och inga måsten. Det allra bästa är om du kan skippa hörlurarna helt och njuta av tystnaden på promenaden. Jag är inte riktigt där än men jag jobbar på det.

5. ÄT. Vad du stoppar i dig är en av de viktigaste sakerna i orkeslösa och stressande situationer. Oftast blir det snabbmat med dålig energi. Planera upp veckorna så är denna punkt redan löst. Gör matlådor som räcker från måndag till fredag. Då vet du alltid att du får i dig bra mat även i de stunder som du annars kanske hade skippat lunchen.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229