Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Jump in to the weekend

Träning

Även om jag har haft en riktig kortvecka med enbart 2 jobbdagar så har den känts som en evighet. För varje gång jag blir sjuk så tar det kortare och kortare tid för lägenheten att bli tråkig. Soffan och tv:n är de två sakerna jag vill hålla mig så långt bort som möjligt ifrån i helgen.

Jump in to the weekend, med det vill jag ger er 3 nya hoppövningar att lägga till i ert träningpass nästa gång. Varför? Jo för att hopp är perfekt för att lägga in puls i ditt styrkepass och som samtidigt tränar din explosivitet.

Hopp 1
Hopp på låda 30 sek

Den här kan du antingen göra på gymmet där det finns boxar till det eller i samband med din uteträning upp på en bänk till exempel. Börja med att stå ungefär axelbrett isär med fötterna. Gör en knäböj och börja ta kraft för att sedan hoppa upp på lådan och landa i en knäböj. Gå sedan ner igen och upprepa.

Hopp 2
Utfallshopp 30 sek

Börja med att ställa dig i en utfallsposition. Tänk på att sträcka på överkroppen. Sedan så gäller det att hoppa från ena utfallspositionen till den andra. Hjälp till med armarna och se till att trycka ifrån med benen för att få ut så mycket som möjligt i övningen.

Hopp 3
Knäböj med knäuppdrag 30 sek

Här ska du stå i en knäböjsposition. Gå sedan ner, gör en knäböj och på vägen upp hoppar du, drar upp knäna och landa sedan i ett knäböj.

Trevlig helg på er!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229