Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Gummiband

Igår rev jag av ett riktigt bra benpass vid kl.10. Perfekt att hinna med det innan man ska sätta sig i en bil i 2,5 timma. Dock märks det av att det är nytt år och gymmen fylls upp så jag fick improvisera lite med övningarna.

En övning som jag körde sist av allt var med gummiband. Den fick jag inspiration till när jag var på FRISK:s mage/rumpa/lår pass i tisdags. Tre serier som man kör efter varandra och jag körde 20st på varje. Perfekt för att krama ur det sista ur benen efter ett benpass.

Viktigt! Tänk på att under hela övningen spänna bålen, böj lite lätt på knäna och få en liten svank i ryggen. Då kommer ni att kunna direkt i både rumpa och lår. Viktigt är också att man alltid har gummibandet spänt då det då benen får jobba ytterligare.

Övning: stå med gummibandet spänt emellan benen. Sedan tar du kliv utåt med en fot i taget så att det spänns ytterligare. Går in igen med en fot i taget och kör om igen. Ut och så in igen räknas som 1 repition

Övning 2: Som ni ser i den här övningen så börjar ni igen med ett sträckt gummiband. Sedan tar ni med en fot i taget och går fram och sedan tillbaka. Fram och tillbaka räknas som 1 repetition.

Övning 3: Som slutövning efter de andra 2 så går man upp och ned på stället. Lyft bara foten lite grann och spänn gummibandet hela tiden. 1 steg på vardera ben räknas som 1 repetition.

  • Nära Bromma, Stockholm

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229