Instagram @vickanrodjevi

Instagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjeviInstagram vickanrodjevi

Prenumerera

Att få en riktig käftsmäll efter träningen

Träning, Recept

Låt oss prata lite om det där distanspasset som var inplanerat igår. Mellan 1,5 och 2 mil stod på schemat. Hade en bra dag på jobbet och slängde i mig en banan och en avokado tillsammans med massor vatten innan jag drog ut och sprang. Första 5 km kändes tunga, som de alltid gör för mig. Efter det så kommer jag in i andra aningen och jag tycke att kroppen kändes väldigt lätt. Jag hade ett bra flow genom hela löpturen och mitt största problem var att jag hade solen i ögon i princip hela löpturen. Med andra ord hade jag en förbannat bra löprunda.

Jag kom hem, hoppa direkt in i duschen, kände mig otroligt nöjd med mig instats som slutade på 1,5 mil och tog fram matlådan. Placerade mig i soffan och kände att det var dags att njuta av kvällen. Gosa ner mig under en filt och hade det sådär otroligt skönt. Sen kom det som en riktig KÄFTSMÄLL. Ont i huvudet, illamående och frossa. Jag var rädd för att det skulle hända. Varför fick jag det? Mina energidepåer var ju helt förbrukade och jag hade ätit för dåligt innan jag drog ut och sprang. Ibland kan jag tycka det är svårt när man ska springa långlöp på en vardag för man vill ut direkt när man kommer hem och har inte tid för att äta mat, vänta någon timma och sedan springa. Då hinner klockan bli alldeles för mycket men man lär sig en läxa emellanåt. ÄT BRA innan du ska ta ut dig ordentligt.

Så efter att jag gick och lade mig och mådde dåligt igår vid 21.00 så vaknade jag idag och fick äta en enorm frukost, med bland annat saft då jag var tvungen att få i mig något som gick snabbt ut i kroppen men också köttbullemackor, smoothie och äggröra. Ni hör ju, jag behövde mat imorse. Så kan det gå men nu mår jag prima igen.

Jag vill också visa er den här riktigt goda smoothie bowlen som jag gjorde häromdagen. Supergod och lite spriulina är aldrig fel. Perfekt när man behöver fylla på kroppen med bränsle. Så nedan får ni se vad jag hade i den här just denna gången.

Smoothie

1,5 dl Grekisk yoghurt
0,5 dl Lite mjölk
1 tsk Spirulina
en skvätt honung
1 banan

Mixade ihop alla ingredienser och sedan toppade jag. Älskar just den delen, där man får göra smoothien fin. Det blev kiwi, banan och hackade hasselnötter.

Gillar

Kommentarer

Emmamehrali
Emmamehrali,
Måste testa! Ser riktigt gott ut!! 😃 nouw.com/emmamehrali
Victoriarodjevi
Victoriarodjevi,
stinaebbaaxi
stinaebbaaxi,
Åh vad jag hatar den känslan när all energi tar slut efter ett bra pass. Så ja, man måste påminna sig själv att äta ordentligt hela tiden! nouw.com/stinaebbaaxi
Victoriarodjevi
Victoriarodjevi,
Ja verkligen! 🙈😊nouw.com/victoriarodjevi
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229