Att träna "svenskt"

På lunchen tränade jag mitt vanliga biceps/triceps/lite axlarpass varpå tränare George kom förbi och frågade mig om han fick ge mig några tips då han såg att jag tränade väldigt svenskt. Eh, jahapp - jo, tips är för det mesta välkomna (iallafall) från dem som besitter större kunskaper än jag.

Istället för att göra 3x10 reps ganska tungt (svenska sättet) ska jag göra 2x16 reps aptungt 🙈

Dessutom gör jag tydligen övningarna för fort, trots att jag anstränger mig att ha samma tempo upp som ner. *suck* Nu kommer det bli jobbigt. Hemmaträningsgänget som redan piper över hur tungt det är - you have seen nothing yet!

För att komma fram till vilken vikt som är lämplig är det tydligen till en början 2 kg tyngre än ens ursprungliga plan som siktet ska vara ställt på. Mäktar man med 16 reps med nöd och näppe ligger man rätt.

Han kom tillbaka till flera gånger att det här är framtagen fakta av någon höjdarskola i England så att det inte "bara" är hans egen teori. Jag blev även lovad grymma resultat i både volym och styrka om jag fortsätter att kombinera lunchträningarna med styrketräning, men enligt det här upplägget då.

Det visar sig nog!

Vi hörs ❤️

  • Träningsskryt
  • 45 visningar
  • Nära Kungsholmen, Stockholm

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229