Bucketlist 2019 - vad klarade jag?

I början av året skrev jag DETTA inlägget, min bucketlist inför 2019. Idag tänkte jag checka av några punkter som jag faktiskt klarade! Tror jag klarade alla utom 2 men har valt 10 stycken att skriva lite mer om. Hoppas att ni tycker om att läsa sådana här inlägg!

1. Minska min skärmtid.
Det har jag verkligen gjort!! Nu för tiden finns det ju så mycket annat som tar upp min tid. Skola, katterna, träningen, att sköta om lägenheten. Jag hade faktiskt en "underrubrik" till denna punkt, och det var att läsa minst 19 böcker. Vet ni hur många jag läst i år? 24!! Alltså snittat 2 böcker i månaden. Tycker det är bra jobbat men vill höja siffran till nästa år. Kanske lite svårt i och med pluggandet dock..

2. Börja studera.
Och på tal om plugg - jag har ju gått och blivit socionomstudent på HHJ. Min drömutbildning. Det var ett av mina största mål för året, jag ville verkligen börja plugga. Dessutom ville jag gärna komma in på programmet som hade högst antagningspoäng, dels på Jönköings Universitet men även högst av alla socionomprogram i landet. Hur sjukt?! Dock kämpade jag som en galning under gymnaiset för min meritpoäng. Om jag är stolt? VÄLDIGT!

3. Bli blodgivare.
Som tidigare nämnt, hade jag inte fått blod som liten så hade jag inte funnits idag. Min pappa har alltid varit blodgivare och det inspirerade verkligen mig. Jag tycker alla som har möjlighet att ge blod SKA göra det. För det räddar liv!!

4. Börja med yoga.
Kort och gott, yoga har förändrat mig. Mitt mindset och framför allt mitt tålamod. Jag ääälskar yoga och det är sån lyx att det finns yogapass på gymmet.

5. Le mot folk oftare.
Jag vill tro att jag lyckats med detta. Har fått höra att jag ser så glad ut och "höjer stämningen" många gånger. Det betyder mycket!! Att bli bemött av leenden på stan är ju något av det fiiiinaste som finns, gör ju hela dagen tusen gånger bättre!

6. Köpa en fin present till min syster.
Den 24 juni fyllde vi år och min present hade jag planerat i fleera månader. På morgonen kidnappade jag min syster och överraskade henne med en spa-dag, fika, att få naglarna gjorda och sedan en överraskningsfest. Hon fyller ju bara 18 en gång och det ska firas stort! Att se lyckan i hennes ögon var värt ALLT!

7. Prioritera min hälsa.
Både fysisk och psykisk hälsa ville jag prioritera detta året. Jag har sagt upp kontakten - på riktigt - med personer som fick mig att må dåligt, jag har sett till att vara omringad av snälla människor som vill mig väl och jag har vågat be om hjälp. Jag har även hittat ett träningssätt som passar mig som handen i handsken, crossfit och speciellt gruppträning. Är så tacksam över att jag hittade dit, för det gör så mycket för både fysiskt och psykiskt välmående.

8. Inte klaga på småsaker.
Jag tror absolut att jag blivit bättre på detta. I alla fall att inte klaga på saker som jag ändå inte kan göra något åt. Exempelvis vädret, att folk ställer in planer eller att saker inte går som tänkt. Jag är så stolt över hur långt jag kommit, för innan var inställda planer det värsta jag visste och det kunde förstöra hela min dag.

9. Gå utanför min comfortzone oftare.
Något av det största utanför min comfortzone är ju att jag har börjat med gruppträning, skaffat mina älskade katter, börjat plugga och skaffat massvis med nya kompisar. Samt sagt upp kontakt med gamla sådana. Om jag får säga det själv så tycker jag att jag har varit så himla modig, och det är jag för evigt tacksam över. <3

10. Flytta hemifrån på riktigt.
När jag skrev min bucket-list hade vi precis fått veta att vi fick lägenheten som vi hade varit på visning på. En trea mitt i stan och oj oj oj så glada vi var. Den 1 februari skulle vi bli sambos på riktigt, i VÅR lägenhet. Det är så kul att bo tillsammans, jag älskar det verkligen. Nu är vi en egen liten familj, vi och katterna. Det är det bästa som någonsin hänt mig. Och jag är så tacksam över båda våra fina familjer som har hjälpt så mycket med allt som har med flytten och det "nya livet" att göra. SÅ TACKSAM!

Gillar

Kommentarer