10 dagar i Stockholm <3

Livsstil

Nu sitter jag på tåget på väg hem till Göteborg efter 10 dagar i Stockholm. Känns fortfarande lite märkligt att skriva "hem till Göteborg", men det känns verkligen hemma nu :) Efter 6 år i Stockholm trodde jag att det skulle bli svårt att vänja sig vid att flytta tillbaka till Gbg. Men efter två månader känns det väldigt hemma <3

Det har verkligen varit full rulle dessa veckor uppe i Stockholm med Midsommarfirande, jobb, träffa vänner och två (!) babyshowers, har haft svårt att hinna uppdatera er. Så här kommer en liten tillbakablick!

Midsommar på Storö

Vi åkte upp till Stockholm redan onsdagen innan Midsommar, jobbade från Sthlm på torsdagen innan vi satte oss på bussen från slussen (hehe) ut till Värmdö för att där bli upphämtade av André med båten och åka ut till hans landställe på Storö! Alltså wow, vilket magiskt ställe. Första kvällen åt vi middag ute på verandan och njöt av en magisk solnedgång!

Morgonyoga på bryggan

Jag smög ner till bryggan på midsommaraftons morgon och körde ett Ashtangayoga-pass. Har kommit ifrån just Ashtangan lite sen jag flyttade från Stockholm, gick på världens bästa studio (Yogadevi) där, svårt att hitta en lika bra :) Men jag försöker hålla praktiken uppe hemma! Under sommaren blir min träning ofta lite mindre strukturerad och lite mer lust-styrd. Jag försöker lyssna ännu mer på kroppen och ge den det den behöver!

Frukost på bryggan och lunch with a view

Kan inte alla morgnar starta såhär? Frukost vid vattnet med fina vänner, livets grej <3

Midsommarlunchen intogs här, med finaste utsikten. Efter denna helg började jag direkt leta sommarhus på hemnet, haha. Nån gång ska den drömmen bli sann <3

Midsommarkrans och lekar

På eftermiddagen lekte vi (Emma hade gjort såå många bra lekar, bl.a "en ska bort" där man får se fyra bilder och ska hitta vilken bild som inte passar in i sammanhanget och därmed ska plockas bort etc etc), och gjorde midsommarkrans!

Utflykt till Gällnö

På Midsommardagen tog vi båten till Gällnö där vi åt en mysig middag och hängde lite på bryggan innan vi åkte tillbaka till Storö igen.

Såå idylliskt. Verkligen svensk sommar när den är som bäst! Stockholms skärgård alltså, wow!

​Fortsätter med Stockholms-updaten imorgon var visst myyycket som ville ut ur denna lilla hjärna.

Stor kram, J (unwindbyjulia)