Vid 12 tiden igår kom vi fram till Karon Beach i Phuket där vi stannar tills på söndag. Igår låg vi på stranden fram tills vi fick checka in, sen lämnade vi inte rummet förens det var dags för middag.

Även idag har vi haft en stranddag. På vägen till stranden stannade vi och köpte en varsin snorkel och ”strandsängar”. Så vi har självklart spenderat mycket tid i vattnet med snorkeln, tyvärr är stranden här kanske lite för fin för att snorkla så man ser mest bara sand. Påväg tillbaka till hotellet köpte vi med oss lite vindruvor, ost och kex. När det var dags för middag var vi fortfarande väldigt mätta så vi gick bara utanför dörren och köpte med oss grillspett från en vagn, vilket också är den godaste maten här.

Resor

Vi har nu varit här på Phi Phi island i nästan 3 dagar, varav den sista tar sig mot sitt slut. Vi har den mesta tiden legat på stranden och svettats, men även kollat oss runt på ön och allt den har att erbjuda. Igår bestämde vi oss för att ta oss upp till Phi Phis viewpoint, så vi tog på oss träningsskorna och började gå. När vi tagit oss den jobbiga vägen upp inser vi att det kostar 30 bath (typ 7 kr) för att komma hela vägen upp, vilket vi såklart inte hade tänkt på. Så det var tyvärr bara att vända. När vi gått neråt i ca 10 minuter möter vi ett israeliskt par som vi börjar prata med och de erbjuder sig att betala inträdet åt oss <33 oroligt tacksamma och trötta tar vi oss upp igen. En väldigt fin utsikt över ön! När vi sen ska ner igen ser vi en annan väg som vi tar (den rätta) som gick på säkert 1/3 av tiden och betydlig lättare att gå.

Idag var både jag och Edvin väldig trötta då vi knappt fick nån sömn under natten då vara roommates inte var de mest respektfulla tjejerna.. så vi låg på stranden hela förmiddagen och sen tog vi en varsin drink innan middagen, och gick sen och kollade på eldshowen de har här varje kväll. Men nu är det sovdags och vi hoppas på mer sömn inatt!

Resor

Efter 11 dagar på Lombok, varav 2 nätter på min kusins projekt (som kommer bli sjukt bra! ) åkte vi vidare till Thailand, och är nu i Phuket Town. Imorgon åker vi till Phi Phi Island där vi ska bo i 3 nätter innan vi tar oss tillbaka till en annan det av Phuket.

Det är inte så att jag glömt bort bloggen, eller sociala medier överhuvudtaget. Men internet har varit otroligt dåligt på alla ställen vi varit på, så jag har helt enkelt gett upp. När man väl hittar fungerande wifi passar jag på att prata med dem där hemma, och Amanda. Så bloggen har hamnat väldigt efter tyvärr, jag hoppas att det blir bättre!
Men vi lever och mår hur bra som helst, njuter av varje sekund av livet.

I och med dåligt internet och att vi bara njutit av livet och vår vardag ( tar ej med telefon överallt) har jag tyvärr också varit riktigt dålig med att ta kort. Här är iaf lite blandade bilder från sista tiden på Lombok!!

Resor

I onsdags lämnade vi då Gili Air och tog båten över till Lombok och hamnade i kuta. Samma kväll som vi kom var det en storm som jag tror förstörde nån mast eller liknade så allt wifi på hela ön låg nere, och gjort fram till igår. Vädret har fortsatt varit riktigt dåligt fram till igår då vi fick lite glimtar av sol.
Idag var vi modiga och tog oss iväg till en strand som ligger ca 6 km härifrån. En förmiddag med regn men som tur var hade vi parasoll så det var inte allt för illa. Efter några timmars sol blev vi nöjda och tog oss en promenad hem. Att gå igenom Lomboks landsbygd var väldigt spännande. Efter ca 40 minuter var vi tillbaka i kuta och hotellet. Nu sitter vi på vår favorit resturang (för fjärde gången) och fått i oss en middag.
Imorgon ska vi checka ut från hotellet vi bor på men har ingen aning om vart vi ska ta vägen.. spännande :p

Nått annat som hände idag var att jag och Edvin blev behandlade som kändisar på stranden. En skolklass med tjejer såg oss och ville ta bilder med oss och stod i kö för att göra det, de slogs nästan om vem skulle få sitta bredvid Edvin och blev helt generade och till sig, inte lätt att ha en snygg pojkvän.. väldigt konstigt kändes det för oss kan man allt säga. Men alla var trevliga och gulliga så det var lite roligt också.

Det har här varit vår middag under 2 kvällar då det regnade alldeles för mycket för att ens ta sig ut, inte konstigt att man känner sig lite ut form..

Resor

Så igår blev jag ännu ett år äldre och fyllde 21. Annorlunda att inte bli firad av släkt och vänner i kalla Sverige. Men precis som alla år hade jag åtminstone dåligt väder ;)

Vi gjorde nästan ingenting på hela dagen. Tog oss iväg en kort stund för lunch och ta ut pengar, men vi misslyckades med båda.. Sen lämnade vi inte vårt rum/gård på resten av dagen, utan beställde hem mat till rummet. En ganska bra födelsedag med min fina pojkvän.

Idag flyttade vi ifrån vårt underbara hotell till ett som passar backpacker budgeten lite mer. Tog oss sedan på en promenad runt hela ön, vilket tog lite över 1 h tror jag. Nu har vi precis kommit tillbaka från middagen och jag är så redo för att sova!

Resor

Ja här ekar det tomt, men det betyder inte att det inte hänt något. Vi har varit och kollat på tempel, bott 3 nätter i Lovina, sett delfiner och åkt ifrån Bali till Gili Air.

I måndags åkte vi då från Ubud till Lovina, och på vägen stannade vi vid ulun dalu templet. Det var mycket mindre och inte alls lika maffigt ut som vi såg på bilder vi blev visade och googlade upp. Men absolut vackert där ändå! Väl framme i Lovina var vi båda (vad vi trodde) åksjuka så vi gjorde ingenting alls mer än att äta och sova.

På tisdagen klev vi upp vid 5 för att åka ut med en båt och kolla på delfiner ute på havet, och delfiner fick vi se! Efter båtturen mådde vi lika illa igen så vi sov hela förmiddagen innan vi gick ut till poolen efter lunch. Vid läggdags låg vi båda och frös i den hemska värmen i rummet, alltså inte helt friska.

Dag 3 i Lovina var vi fortfarande sjuka och vi pendlade mellan poolen sängen, och var mer än glada att åka därifrån imorse.

I och med min födelsedag imorgon hade Edvin bokat ett fint hotell på Gili Air, och det är verkligen ett drömställe!
Vi bor i en bungalow med en egen ”tomt” uteplats och pool. Kan inte tänka mig ett bättre ställe att fira min 21 års dag. Nu hoppas jag bara på bra väder så är allt perfekt.