Tisdagar och Torsdagar har blivit mina ketellbell dagar. Så här tre veckor efter min första KB träning måste jag säga att jag är ganska hooked. Gillar träningsformen eneromt mycket och i dag började en - och två handssvingen att kännas bättre. Några gånger till sen sitter dem nog som en smäck och jag kanske kan börja ge mig på tungre kulor :-) Efter en mindre bra dag så känns det fantastiskt att ta ut sin frustration i träningen.

I morgon får bli lite av en rehab dag för min del då jag ska till naprapaten igen och inte får träna samma dag som besöket. Så får väll bli rehab istället.

Nu är det väll dags att börja sova har tidig uppstigning i morgon.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Kroppen känns i bättre form än vad den har känts på länge, även om jag fortfarande känner mig små snorig har jag mängder med kilometer i benen som bara vill ut.

Dagens löpning skulle bli ett kortpass på löpbandet, men efter 2 km uppvärmning så fortsatte jag bara att pinna på. 2 km blev till 4-6 och 8 km när jag väl närmade mig 8 så kände jag att det är ju synd att sluta när kroppen svarar så bra så det blev hela 10 km. Var två veckor sedan jag sprang så långt sist, sitter nu och bara njuter av hur grymt nöjd jag blir över mig själv. I morgon är det dags för ett ketellbell pass igen, som jag har längtat.

Ska försöka att få till ett till 10 km pass och ett kortare pass i veckan.

Dags för rehabträning sen sova!

Yey för nyfunnen energi! :-)

Likes

Comments

Känns ganska tungt och hopplöst just nu, inom loppet av 5 timmar har jag gått från frisk som en nötkärna till dunderförkyld. Det är ju influensa tider och tänkte nyligen att ha! jag har klarat mig. Kan säg bull shit på den!

Nu ligger jag här i soffan med täppt näsa, små febrig och helt dåsig. Jag som hade planerat på att avsluta veckan med Milen. Får nog se hur det blir med det, sveper nog en Wiskey och hoppas på det bästa.

Fuck influensa!

Likes

Comments

Besökte en naprapat i tisdags för smärtorna i skulderbladet och baksida axel. Har känt av smärtorna i skulderbladet av och till under 3 års tid men aldrig i baksida axel. Så efter problemet som jag haft en tid nu så bestämde jag mig för att äntligen ta tag i problemet. Det visade sig att jag var mkt kortare på högersidan än vänster och gudvet hur länge jag har gått med denna ojämnhet. Axelskadan kan i sin tur har lett till att övriga delar av kroppen har kompenserat för att jag inte ska behöva ha ont. Han knäckte till mig och gav mig massage, då jag även måste få upp rörligheten i bröstryggen. Fick även mrd mig två övningar som jag måste köra hemma, och givetvis har jag gjort dem. Även om det kanske inte är världens roligaste grej att syssla med.

Efter jobbet i dag så blev det ett Ketellbells pass och trodde seriöst att jag skulle dö stundtals. Svetten rann och musklerna värkte i exakt hela kroppen. Även om det är tufft så är det också jäkligt roligt och jag ser redan fram emot tisdagens träningspass. :-) Det svåra är tekniken och även om det känns lite bättre såhär efter 3 ggr så är jag långt ifrån en bra teknik. Övning ger färdighet.


Likes

Comments

Super god middag i dag. Perfekt såhär en tisdagkväll, den är enkel och tideffektiv.

Ingredienser

Lax
Plommontomater
Lök
Olivolja
Fetaost
Salt
Peppar
Smör
Citron
Solovitlök

Gör såhär

Sätt ugnen på 200 grader.

Dela tomaterna, hacka löken, riv solovitlök samt smula fetaost i en liten bunke. Tillsätt 2 msk. olivolja, och blanda.

Lägg laxen i en smord form, salta och peppra fisken. Lägg fetaostblandningen på fisken, pressa citronsaften över laxen och tillaga i ugnen i ca 15 minuter.

Jag valde att servera fisken med en enkelt Quinoasallad baserad på sallad, gurka, kokt quinoa, rödlök, paprika och morot. Ringlade över lite Hallonvinäger och saltade och pepprade salladen.

Ni måste verkligen testa detta, helt suvetänt!

Likes

Comments

Blev till att testa den ny sorts träningstyp, Ketellbells. Såg super enkelt ut men oj så fel jag hade, riktigt svårt att få till tekniken. Fast fasen var kul det var att testa något nytt och tufft var det med. Brände riktigt gott i hela kroppen, och hade svårt att gå upp för trapporna då benen skakade. Att hacka grönsaker var också en utmaning i sig då armarna var som spagetti.

Riktigt roligt att testa på något nytt och det blir bog ett pass igen på torsdag! Känns som att det är ett fantastiskt bra komplement till löpningen.

I morgon ska jag försöka ge mig ut på en löprunda direkt efter jobbet.

Likes

Comments

Ligga på latsidan bara för att det är lördag? Nepp skulle inte tro det!

Började dagen med ett lite långdistans löpning och stundtals så hade jag jäkligt bra flyt och tryck i löpningen och stundtals ville jag bara dö. Ska då kanske informera om att jag inte sprungit över 6 km i sträck sedan skadan för ca 6 veckor sedan. Inte helt missnöjd med passet men inte heller 100 % nöjd. Blev 9,3 km löpning och 1 km promenad i rask takt. Känner av i benen i dag att dem verkligen har fått jobba järnet.

Inte nog med det tidigare så drog jag till badet med mamma och två av mina systerdöttrar för informationen är dem 22 och 12. Så vi simmade lite och badade i varmvatten basängen samt bubblade och bastade. Kan ju säga att jag är rätt mör u kroppen nu. Fast älskar dagar som dessa att få vara aktiv och njuta av livet. Antar att jag är långt från en soffpotatis.

Ska nu spendera resten av kvällen med två fantastiska tjejer, två lika fantastiska killar och en del god dricka. Efter denna tuffa vecka är det värt det!

Likes

Comments

Planen var att direkt efter jobbet i dag skulle jag åka till gymmet och köra ett "testlopp" på att springa 5 km så fort jag kunde på löpbandet. Därefter var tanken att jag skulle köra rygg och mage. Den planen sprack när jag insåg att jag glömt strumpor och diverse grejer hemma.

Tänkte då att nee kroppen mår fin fint men huvudet hade känts lite dåligt hela dagen. Så vad passar inte bättre än att ta en 60 minuters lång Power Walk med min bästa pingla Anna, för att snacka skit och få hjärtat och hjärnan synkad. Ibland behöver man bara en liten tankeställare och ett recovery pass för att sättas in i rätt bana igen. Denna veckan har varit väldigt slitsam mentalt mer är fysiskt och så blir det ibland men det gäller att omringa sig med dem personer som inte bara tar energi utan faktiskt också ger en energi när man behöver det.

Eftersom mitt pass inte blev av i dag så får man helt enkelt skjuta det till morgondagen. Perfekt sätt att inleda helgen på eller vad säger ni?

Likes

Comments

Av någon anledning (troligtvis det faktum att jag aldrig får tiden att räcka till) kom jag på den Briljanta idén om att jag skulle springa till min syster som bor 5 km bort. Detta i sig är ju inga konstigheter men lägg på det faktum att vi skulle basta och då var det bara att slänga in grejerna i väskan som vägde ca 3 kg, slänga den på ryggen, knyta skorna och börja springa.

När man läser det här så låter ju inte 3 kg mkt men jag kan säga att springa med 3 kg mer än vanlig. Det var lite trögt i ca 2 kmmen sen lossnade det som det alltid gör för min del och benen spann på ganska bra. Borde nog slänga på en väska på ryggen lite oftare, har du inte testat att springa såhär så är det ett måste. Man får tänka på sin löpstil på nytt för att inte bli för bakåtlutad. Nästa 5 km jag springer kommer nog kännas jäkligt lätta jämnfört med dagens pass.

Nu är jag på gång igen och det känns bra, skjukt bra!

Likes

Comments

Började dagen rätt tidigt för att vara en söndag då jag slog upp ögonen redan 8.30, rätt skönt nu när jag tänker efter eftersom det känns som att dagen blir lite längre. Det fantastiska vädret gör nog en hel del och det är klart när solen äntligen tittar fram så kan man ju inte avstå lite löpning.

Det blev en löpning på 2,3 km till den lokala fridrottsanläggningen och där mötte min kära sambo mig för att ta lite bilder på dagens träning som jag kan använda mig av här på bloggen. Intervallerna bestod av 6 x 2 min (410m) sedan en minuts vila mellan varje intervall. Så fantastisk känsla att springa när solen steker och fåglarna kvittrar, som man har längtat efter detta. Alltid svårt under vinterperioden att finna energin till att bege sig ut på löprundor då det är mörkt och kallt. Tack och lov så går det mot ljusare tider och vi får hoppas på att vi får en fantastisk vår och sommar.

Efter löpningen blev det 600 m lugn nerjogg och stretching av benen då jag känner att musklerna stramar lite. Känns verkligen skönt att vara på väg igen. Denna veckan har jag sprungit totalt 15 km och denna distansen kommer att öka med att jag kommer jobba mer och mer på att springa längre distanser.

Gå nu ut med och njut av det sista av denna dagen och varför inte ta en löprunda? För min del blir det snart middag kroppen skriker efter påfyllning av energi.

Likes

Comments