Vecka 4 Simon Karlsson

PT-hörnan Karlstad

Med bravur har han klarat av fyra veckor på vårt testprojekt och vi är fortfarande arbetskamrater och vänner haha 😅
För er som inte hängt med från början så har vi testet ett upplägg där man skall kunna bygga muskler och tappa fett samtidigt på stort kaloriunderskott

Vi har kört i fyra veckor och följt utvecklingen varje vecka med vår Inbodyscanner och resultaten är förbluffande bra.
Simon själv tyckte att det var lättare än förväntat men hade ställt in sig mentalt på att köra noll tolerans på socker,alkohol snabbmat mm och har inte haft ngt jättesug efter ngt. Det tråkiga har varit att slaviskt planera mat och kaloriintag och löpintervallerna har väl inte varit en favorit.
Är ändå imponerad över att han gjort exakt det jag sagt åt honom att göra 😏
Vi rekommenderar ej att man utför detta själv utan professionell bevakning eller om man inte själv har kunskap om näringslära och är van motionär
Här kommer resultatet vi hat kunnat sett på dessa fyra veckor
Vikt -3,4 kg
Midja - 11 cm
Byst -1 cm
Arm +1 cm men minskat rejält med fett% här
Stuss -2 cm
Lår -5 cm

Body fat procent - 3,7%
+0,7 fettfri massa
-2 level på viceralt fett
Basalomsättningen ökad från 1784kcal till 1799 kcal
Men har ju bestämt att inte släppa honom ur mitt våld riktigt än utan vill testa en 3 veckors periodisering med endast styrketräning och ej någon löpning. Fortfarande på ett litet kaloriunderskott under veckan men med ett frimål första veckan. Bara för att se vad som händer så häng med!
Behöver du hjälp med kost och träning Maila [email protected]

Gillar

Kommentarer