Onsdag

Idag är det onsdag vilket betyder att jag åker hem imorgon, det känns både bra och tråkigt, jag tror att jag hade förlikat mig bättre med det om det bara hade varit ett flyg hem. Men jag behöver gå upp vid fem imorgon för att hinna med tåget från Essen till Bryssel vid sex, eftersom att Antwerpen ligger mellan dem städerna så är det dumt att försöka åka bil pga trafiken på morgonen. Det gör mig dock inte så mycket eftersom att jag gillar att åka tåg, jag glömde dock min bok på flyget hit vilket känns tråkigt. Mitt flyg går från Bryssel vid tio imorgon och landar klockan tolv på Arlanda, eftersom att jag inte hade bråttom hem när jag bokade resan ska jag åka båt tillbaka till ön, och eftersom att jag som vanligt inte gör saker i tid hann jag inte boka båtbiljett innan jag kom på att det är midsommar på fredag, stressade in på gotlandsbåtens hemsida och såg att alla biljetterna imorgon självklart är slut. Så nu måste jag sova i Stockholm en natt och ta båten klockan sju på fredag morgon pga att jag jobbar klockan tolv på fredag, otroligt trött på mig själv. Därför känns det förutom skönt att komma hem framförallt jobbigt då jag liksom inte kommer hem när jag åker härifrån utan snarare ska vandra omkring i ett dygn och bara vänta.

Men AJA, imorse väckte Nicole mig vid halv elva och sa att vi skulle göra ett ärende på stan och sedan åka till hennes mormor och dricka kaffe, så jag gick upp och ut och satte mig i bilen som den tonåring jag är. När vi var klara på stan köpte vi frukost på ett bageri och gick till lägenheten mitt i stan där Nicoles mormor bor, supermysigt! Efter det åkte vi hem och alla började fixa inför min lillebrors barnkalas, när alla barnen kom försökte jag liksom vara med men eftersom att ingen förstår mig utan snarare tittar skräckslaget på mig såfort jag skrattar eller typ räcker dem en leksak tog jag min väska i kulturkrocks-protest och vandrade till vattnet där jag låg och solade och pratade med Felicia en stund. Det blev otroligt varmt tillslut så jag vandrade hem igen och gömmer mig just nu uppe på tredje våningen i sovrummet och ser på gossipgirl. Snart ska barnen laga pizza så jag tänkte också göra en till mig själv, som jag troligtvis springer upp med på rummet i riktig tonårsanda sekunden den är klar. För dem som suttit på nålar sedan igår; så hörde Max självklart av sig redan tre gånger innan klockan slog fyra idag, tur för honom!! kram!!!