8 februari 2018

Bortglömda bilder från Koh Nang Yuan, utkiksplatsen man mååste åka till om man ska vara en äkta turist haha!! Vi åkte på en snorklingtur runt hela Koh Tao så detta var ett av stoppen. Alltså jag har alltid underskattat snorkling, men det är ju faktiskt aaskul!

• Resor

Pranang Beach med bästa guzzarna

Partaj på Grabbarna Grus i Patong

Många solnedgångsöl

Två från Koh Tao

Snålskjuts på ett flak haha

Best bae

Nu har vi lämnat Thailand efter 20 dagar. Har varit aasnajs och Koh Tao har blivit en riktig favorit för mig. Dessa bilder (typ alla) är från Au Nang, där vi hängde innan jag drog till Phi Phi. Har även hunnit med några nätter i Patong, Phuket. Vääärsta skiten ever. Så äckligt, förstört och smutsigt, ryssar överallt och bara alldeles för turistat. Men igår sa vi hejdå till Thailand och även till Hanna som åkte tillbaka till Sverige</3.

• Resor

Woho tillbaka på Koh Lanta efter ca 10 år!! Väldigt mysig och lugn ö med en jäkla massa svenskar. Men ändå ett jättefint ställe med mkt fina solnedgångar. Lite bilder från en moppetur till Koh Lanta Nationalpark. Oooch Thailands godaste tacos ⬇️!!

I måndags åkte jag till Phi Phi Island för att möta upp Erik och Owen. Bodde på ett riktigt festhostel, Stones Bar Hostel, vilket var vääligt najs faktiskt! En dag åkte vi på en dagstur runt hela Phi Phi för snorkling, olika stränder och världens finaste solnedgång från båten. På kvällen käkade vi mat vid en brasa på en privat strand och simmade med plankton, finally (!!). Sen blev det partaj såklart. Har dock råkat trampa på sjöborrar (en i varje fot haha) och någon har snott min telefon. Så det sugerrrr.

Jag och Dogge bre

Det finns absolut inget finare än banan och nutella pannkaka

Nya naglar hihihi, jäklar va mkt dyrare de är här än i Vietnam dock :(

Emmie & hennes dawgs

Så fiint

Lata människor i solen

Lite sweg ändå

Solnedgång med pojkarna

Här har man handlat mycket;)

<33

Chicken sweet and sour varierat med chicken cashew, är väl de enda vi äter, typ.

Goa norrlänningar

Öl i solnedgången, såklarT

Hur mysigt kan de va

I söndags regnade de hela dagen så de sög haha men måndag, tisdag och onsdag har spenderats på stranden! Läst böcker, lyssnat på poddar, spelat strandtennis, solat och badat. Käkat massa thaimat, druckit massa Chang och hunnit med en festkväll.

Jordens bästa människa

I fredagskväll tog vi en nattbuss från Bangkok till Koh Tao. En hemsk resa haha. Väl framme, dagen efter, somnade vi alla i solen. Käkade sen middag med Arvids familj som vi mötte upp här. Nu börjar vädret äääntligen bli bättre så vi måår<3

I onsdags lämnade vi Kambodja för Thailand!! Åkte minibuss i typ 5h till Phnom Phen för att ta flyget till Bangkok. Vid 01 kom vi fram till hotellet som låg på Khao San Road och där var det inget annat än feeest. Helt galet hög musik, jobbiga försäljare och alla olika människor man kan tänka sig. Lämnade väskorna sen gick Emmie och jag för att köpa hem McDonalds till hotellrummet. Sen blev det FaceTime med päronen hemma i Sverige tills vi däckade runt 03.

Alltså denna ö!!!!! Finaste någonsin. Vi ba chillar, chillar, chillar och festar. Det enda tråkiga är att vädret aldrig är på vår sida haha.. Får väl hoppas på bättre väder i Thai.

I Siem Reap hände inte överdrivet mycket. Jag hade feber så låg hemma och kolla film typ. Vi åkte ju dit endast för att kolla en massa tempel, men att gå runt en hel dag i typ 30 grader kändes inte så lockande med feber haha.. Men Emmie och Arvid tog sig dit iallafall, så här är lite bilder från Angkor Watt!! ⬇️