Proteinrikt mellanmål

Först och främst har jag en sjukt rolig nyhet att berätta för er... Jag har inlett ett samarbete tillsammans med Proteinexperten.se och kommer framöver att representera dom som en ambassadör. Proteinexperten är en butik belagd i Norrköping som säljer allt ifrån kosttillskott, kläder, drycker, livsmedel, allt ni kan tänka er för att få de bästa förutsättningarna i eran träning! Men som sagt, Proteinexperten finns inte bara i Norrköping utan dom har ju även en webbsida som erbjuder snabb leverans i hela Sverige. Märken ni hittar hos Proteinexperten är bland annat Tyngre, Nutramino, Better Bodies och Optimum Nutrition. Utbudet är stort, men det är ändå inte det bästa.. För vet ni vad det är?! Att jag självklart har en rabattkod till er som alltid gäller när ni beställer något från proteinexperten, och den ger er dessutom 15% rabatt på hela erat köp! Hur grymt är inte det va?! Koden är "fitnessbysamuelsson" och den går som sagt att använda hur ofta och hur mycket ni vill!! Så gå in och unna er något gott nu 😉

Men men.. jag skulle kunna sitta och skriva ett helt inlägg om detta, men det är ju inte vad det här inlägget egentligen ska handla om. För idag tänkte jag nämligen tipsa er om ett nyttigt mellanmål som tar max 10 minuter att slänga ihop men som håller dig mätt i flera timmar. Det är en nyttigare variant på risifrutti och självklart går det att göra oändligt många varianter på detta recept, det är ju bara att ändra toppingen!

Recept

Grundreceptet till "nyttifruttin" för 1 person:

150 gram mini keso

30 gram kasein i smaken vanilj (jag använder Tyngres kasein och beställer det från Proteinexperten.se )

1.5-2 dl vatten

- Blanda kasein och vatten till en ganska tjock pudding. Rör sedan ner keson och ställ i kylskåpet medans du fixar toppingen.

Topping:

1/2 äpple

10 gram sockerfritt äpplemos

Kanel

1 msk vatten

- Skiva upp äpplet i små bitar och stek på högvärme i stekpannan tillsamman med lite kanel. Sänk sedan värmen och blanda ner äpplemoset och vattnet, du kan även ha i lite extra kanel här om du är som jag och älskar kanel! Stek sedan ytterligare någon minut så att äpplena nästan blir som karamelliserade. Ta sedan ut "nyttifruttin" från kylskåpet och ha på din äpplekompott. Sen till sist, ÄT OCH NJUT!!!


|Per portion ink toppingen: 255kcal, 42g protein, 15g kolhydrater, 3g fett|

// Tilda.S

Gillar

Kommentarer

linajohansson
linajohansson,
Kul med samarbetet och vilket bra tips på mellanmål! 😊 nouw.com/linajohansson
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229