Nyttiga mellanmål

1. Kvarg med bär/nötter/frön

Detta är ett favorit mellanmål hos mig. Älskar kvarg, tycker det är så himla gott och dessutom är det väldigt proteinrikt så man blir bra mätt av det. Att sen toppa med bär eller nötter till exempel är verkligen en riktigt god kombination. Du får då även i dig bra med kolhydrater och fetter som kompletterar upp den proteinrika kvargen. På bilden ovanför har jag naturell kvarg med ett halvt äpple, lite hallon och jordgubbar, några torkade aprikoser och sedan toppade jag med pumpakärnor och hampafrön. Super gott!

2. Morotsmuffins

Dessa muffins är ett perfekt mellanmål exempelvis innan träning då dom ger dig mycket energi. De innehåller både långsamma och snabba kolhydrater vilket gör att du kommer få energi relativt snabbt men blodsockret kommer inte dippa om 20 minuter igen! Inlägget med receptet på mufffinsarna hittar ni >HÄR<.

3. Rågbröd med pålägg

Jag vet att alla inte är förtjusta i rågbröd, men guys, lär er äta det då för rågbröd är bland det bästa bröd du kan äta och dessutom ett perfekt mellanmål! Råg är precis som havre ett sädesslag som ger dig en bra och lång mättnadskänsla. Toppa sedan brödet med exempelvis keso och avokado, då får du i dig bra fetter och protein och dessutom är det en sagolik kombination!

Smoothie/ Proteinpudding

Detta är ett väldigt vanligt mellanmål för mig. Händer väldigt ofta att jag köper med mig en proteinpudding/proteinmilkshake eller ibland en smoothie på väg till gymmet exempelvis. Samma sak efter träning är detta en standard återhämtningsmål direkt efter. Varför? Jo dom r goda, proteinrika, lätta att få i sig, och finns att köpa nästan överallt. Väldigt bekvämt..

// Tilda.S

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229