Gympass - Cardio

Hej på er hjärtan!

Idag tänkte jag dela med mig av ännu ett träningspass, men idag kommer det inte att vara ett styrkepass utan det här passet har temat cardio.

Passet är som sagt ett cardiopass tema "intervaller" och det utförs lättast på gymmet där du har tillgång till ett löpband med justerbar lutning. Jag brukar köra det här intervallpasset på morgonen eller som finish/start till ett överkroppspass. Jag tycker passet är bra eftersom du jobbar både lågintensivt och högintensivt, även om största delen av passet är lågintensiva intervaller. Det är helt enkelt ett lagom långt och lättgenomkört intervallpass där svetten börjar rinna rätt rejält om du gör rätt 😉

Träningspasset

9% lutning, 6.5 km/h - 5 minuter

15% lutning, 5 km/h - 10 minuter

3% lutning, 12 km/h - 20 sekunder springa, 10 sekunder vila. Upprepa 8 gånger ( 8 springa, 8 vila)


Kör två varv direkt efter varandra utan någon vila och försök att inte ha någon vila när du ställer om mellan hastigheterna och lutningarna heller. Och om svetten inte rinner när du är klar, då kör du ett varv till 😉

// Tilda.S

Gillar

Kommentarer

erikssontowa
erikssontowa,
tildasamuelsson
tildasamuelsson,
korneliaforever
korneliaforever,
Bra tips på pass! Kanske ska ge det en chans;)
nouw.com/korneliaforever
tildasamuelsson
tildasamuelsson,
Det tycker jag verkligen att du ska 😉
nouw.com/tildasamuelsson
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229