Fokus: styrka

Idag inledde jag min morgon med ett tungt benpass på gymmet. Fokusen idag låg på att öka vikterna lite och försöka köra genomgående 10 repetitioner på alla övningar. Efter gårdagens vilodag kände jag mig relativt energifull och återhämtad i mina ben och då kändes det som en passande dag att öka vikterna lite 😉

Jag startade passet med zumo squats i smith maskinen med en viktplatta under fötterna för att få bättre kontakt med rumpan. Anledningen till att jag körde i smith maskinen var helt enkelt för att fokusera på böjen och styrkan istället för tekniken. Denna övning körde jag 4x10.

Efter zumo squatsen var det dags för hip thrust. Dessa kördes också i smith maskinen och jag körde här ett super set med hip thrust 4x10 följt av frog hip lift 4x10. Detta brändes i rumpan kan jag lova!

Move on to next exercise, glute push downs. Denna kändes tung för benen, men jag kämpade mig ändå igenom 3x10 på varje ben.

Efter den väntade split squats med viktplattor längs sidorna för att lägga mycket vikt på benet som arbetade. Detta var ända övningen som jag inte höjde vikterna på vilket då resulterade vi att jag körde någon mer repetition. Jag är nästan säker på att jag körde 3x12 på vardera ben.

De två sista övningarna var isoleringsövningar för rumpan och dessa gjordes i kabelmaskinen. En av övningarna var hip abduction och wow, den kändes haha.. Jag körde 4x10 på vardera ben.

Till sist avslutade jag med simpla benspark, men istället för att köra höga så körde jag lite lägre men mer statiska och ökade då på vikten rätt rejält. 4x10 på varje ben här också, och efter den här övningen var mina ben samt min rumpa så gott som död..

// Tilda.S

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229