Rumpövningar

Jag har tränat handboll och cheerdance i hela min uppväxt, men sedan jag flyttade till Gävle för snart 3 år sedan fick jag tyvärr prioritera bort den delen av mitt liv. Sedan jag flyttade hit har det varit gym som gäller. Jag har provat lite olika gym, just nu väntar jag faktiskt på att mitt gymkort på ett ställe ska gå ut så jag kan få prova på någonting annat. Säg mer än gärna till om vi har något favoritgym i Gävle!!

Under mina favoritgympass är det rumpa och cardio som gäller. Jag brukar antingen cykla  eller köra på crosstrainern i början av passet, sen så kör jag 3-7 rumpövningar beroende på hur jobbiga dom är. När jag kör övningar brukar jag alltid ha koll på hur mycket vikter jag har, så jag kan jämföra om jag blivit starkare eller svagare gången efter. När jag sedan kör övningen gör jag den sakta, detta för att känna att det tar på det absolut rätta stället. Jag kör hellre få fast tunga repetitioner än många lätta. Det får mina stackars knän känna av... Men när jag väl tränar vill jag känna att det tagit. Jag älskar nämligen att ha träningsvärk, just av den anledningen!

Här är tre av mina favoritövningar jag brukar köra när det är dags att bygga lite rumpa:

25kg på varje sida, sammanlagt 50 kg.

Bollen är vikten, se till att spänna till rumpan när du lyft bollen som högst.

10kg hantlar, en i varje hand. Sammanlagt 20kg. Försök att stå i lite "nedåtbacke", det blir jobbigare då!

Gillar

Kommentarer

Snorkfröken
Snorkfröken,
Om mna får en sådan rumpa som dig kommer jag garanterat ta efter de där övningarna snygging 😃 
tildaholmberg
tildaholmberg,
Ska tjejen som föddes med snyggaste rumpan säga... 😉
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229