Magträning

Det är kanske inte den roligaste musklen att träna och jobbigt är det tycker många, men lovar dig att kämpar du dig över den där allra jobbigaste perioden så blir du starkare. För det blir inte lättare- det är du som blir starkare


Träna magen ett par gånger i veckan, kör dina övningar under vissa pass och låt magen precis som övriga muskelgrupper få vila däremellan

Variera övningarna för att ge magen utmaning och kör gärna på golver iställer för i maskiner, precis som i allt annat blir musklerna isolerade vid träning i maskiner

Se till och ha med övningar för magens alla delar, och gärna även för de inre musklerna. Dom är lätta att glömma bort

Och våga att ge magens muskler en riktigt utmaning, kör inte för lätt utan låt dom jobba

Inom gymträning är en stabil magmuskulatur i övningar som knäböj och marklygt för att ge stöd åt ryggen.


Till vardags behöver vi en stark mage för att skapa stabilitet i kroppen, den skyddar på då sätt även ryggraden.

Andra fördelar med en stark mage:

*Förbättrar kroppshållningen.

*Ökar balansen och smidigheten.








*Tänk på vad du gör och fokusera på det du gör, genom att fokusera på övningen är det lättare att hålla spänningen i muskeln vilket i sin tur leder till bättre resultat och dessutom mindre risk för skador

*Håll inte andanm musklerna behöver syre för att kunna arbeta

*Jobba i olika riktiningar dvs lägg in övningar som t e x russian twist eller liknande

#abs #magträning

Gillar

Kommentarer