Therese Svensson

Instagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvensson

Två dagar innan varvet..

Hej på er fina.

Nu är det snaaart dags för Gbgvarvet. Bara 2 dagar kvar!!! För 2 år sedan så föreläste jag där och nu är det dags för mig att springa mitt första. Jag är otroligt taggad, vet inte om det är bra eller dåligt. Haha. Kroppen känns bra. Jag vilar.. Vilket är så otroligt svårt. Jag märker att min identitet sitter i min träning och utan den till vardags så blir jag ganska tom och väldigt tråkig. Har inte tränat ordentligt sedan i helgen och det är självklart en del av planen, men samtidigt blir man lite stressad av att inte springa här nu innan. Men jag sprang 5 snabba km igår i 4.45 tempo, idag blir det helvila, och imorgon beroende på hur benen känns kommer jag ta en lugn jogg eller bara låta kroppen vila och lita på att den kommer leverera på lördag.

Btw, så är det för övrigt en riktigt tråkig vecka här hemma. Jag bara jobbar och jobbar. Gör absolut inte något annat roligt, haha. Jobbar och äter ;) Idag, imorgon, och fredag så äter jag lite mer än vanliga fall. Lika så dricker mycket vatten. Boostar upp ordentligt. Men jag äter fortfarande väldigt bra mat, och clean mat - men mer dvs större portioner för att lagra på glykogendepåerna. Samtidigt är jag ju så ny på det här med lopp och att springa längre så det är samtidigt en prövning och lite av ett test för mig för att se hur kroppen reagerar.

Har också lite funderingar kring det här med att dricka sportdryck på loppet på lördag? Jag gjorde inte det under Tjejmilen 21k men är lite taggad på att testa det i slutet på Gbgvarvet. Jag har inte en känslig mage, MEN har inte testat det här med sportdryck tidigare. Vågar jag?

Btw. Ska du springa Göteborgsvarvet? Kom snälla förbi mig imorgon på Expot. Jag kommer hänga med New Balance i deras monter under dagen. Hade varit så sååå roligt att peppas igång lite av er! Ge varandra en lyckokram och bara tagga igång!!!! Och är du nervös och spänd som mig, så lovar jag att det kommer kännas bättre av lite pepp. Haha..

Love <3

Gillar

Kommentarer

Elin
Elin,
Jag skulle säga att du ska testa sportdrycken som de har på stationerna på loppet. Men har du med vätskevälte och egen dryck, så testa den. Nu dagarna innan, för att se om magen reagerar.
Jag har sprungit varvet två gånger, en gång med vätskebälte och en utan. Jag tyckte det var lättare med för att jag slapp sakta ner och ta vatten/sportdryck och behövde helelr inte sick-sacka mig förbi andra för att ta mig fram till muggarna.
Lycka till, det kommer gå finfint!!!
theresess
theresess,
Tack för din kommentar och för tipset! 😊 Jag tänkte på den sportdrycken som finns längs banan såklart planerar inte att ta med mig egen gel/vätska eller liknande. nouw.com/theresess
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229