Therese Svensson

Instagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvensson

Morgonpasset - tröskelträning

Godmorgon på er. 8 km tröskel stod på schemat imorse. Dvs snittfart totalt på under 5.00 min/km. Planen är att jag ska springa milen i den här farten nu på Tjejmilen. Det kommer bli tufft men helt klart genomförbart då jag kommer att ha fyllt på med käk dagen innan och vilat litegrann. Känns att glykogendepåerna dvs kolhydratlagret dör ut litegrann nu när jag springer på morgonen och inte har laddat på ordentligt kvällen innan. Hemma äter jag ju alltid någon form av kvällsmat innan jag går och lägger mig om jag ska springa på tom mage. Nu blir det middag och någon glass istället. Haha. Känns iallafall väldigt bra att få till kvalitativa pass på semestern. Har varit en fin mix av både mysjogg, distans, intervaller, tröskel & långpass hittills. Fan va bra du är Therese!

Ett tips till dig som vill bli bättre på löpning är att våga springa i dessa olika zonerna. Långsamt, "mellanmjölk" och snabbt. De kortare passen, våga göra det snabbare och våga utmana dig & din puls. Och de långa passen, låt de vara långsamma så du håller en låg puls och jobbar i din fettförbränningszon. Variera också tiden på dina pass. Får en del meddelanden om hur jag har blivit en bättre & hur jag gör för att bli ännu bättre och det är definitivt att köra i dessa olika zoner. Variera löpningen!!!!

Och hörrni, framåt hösten så kommer jag att börja göra träningsscheman, onlinecoacha samt dudududuuu (trumvirvel) köra en del klienter i Gbg. Hur jädra roligt? Kommer vara ett begränsat antal personer, som kommer att få massa kärlek, inspiration & utveckling!
Maila mig om du vill ha mer information eller säkra din plats.
Pusss och kram på er :)

Gillar

Kommentarer

Elin
Elin,
Jag tycker det är lite skönt att öka farten lite och pressa sig, och då köra kortare pass. Även om huvudet vill längre, så kan det ju också vara bra att köra snabbhet men inte lika länge.

Tycker du är så inspirerande som inriktar dig lite på löpningen och sätter mål. Alla behlver ju inte ha samma mål, det är det som är så bra med löpning. Att vi verkligen kan utmana oss, på egen nivå. Man kanske har haft en skada eller inte sprungit på länge osv.....

En liten fråga! Har du några tips på bra tights och shorts att springa i? Som inte åker ner eller shorts som "kryper" uppåt på benen? 😊
theresess
theresess,
Ja, det är oftast lite obekvämare också att springa kortare & snabbare. Men såå nyttigt, helt klart! Och tack för en fin kommentar.. Precis som du säger så går det att inspireras och peppas av andra trots att man kanske inte siktar på exakt samma sak. Det är fint! Jag gillar "lösa" shorts med innebyxa (inte som går ner på låren men som blir som en xtra trosa typ, haha). Nike har flera bra, mina favoriter kommer därifrån!
nouw.com/theresess
Sandra Eriksson
Sandra Eriksson,
Vart kommer du kunna träna klienter i göteborg, vilket gym? 😃
theresess
theresess,
Hej! Du får jättegärna maila mig om du vill ha mer info i dagsläget. 😊 svenssontherese@hotmail.com
nouw.com/theresess
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229