Overnight oats frukost

Nu har hälsoresan börjat. Eller försök till att tänka bättre när det kommer till vad man stoppar i sig.
Har fått med mig J dessutom.

Idag är det 3:e dagen jag skippar rostade mackor och kör på overnight oats som jag förbereder varje kväll och på morgonen toppar jag den med banan och färska jordgubbar.

Det börjat smaka bättre och bättre faktiskt.
Sedan är ju jag och J väldigt svaga för godis på helgen och en chokladkaka slinker lätt ner i kundkorgen.

Nu har vi istället tagit naturgodis dom sista gångerna (2 gånger).
Så ja vi får se hur det går nu då.

Men jäklar vad mättsamt det är att äta oats på morgonen. Jag får inte i mig allt i burken.
Så ett hälsosamt tips.

Vill ni prova så behöver ni;

1/2 kopp (120 ml) mandelmjölk
3/4 chiafrön
2 msk jordnötssmör, eller mandelsmör
1 msk lönnsirap
1/2 kopp havregryn


Toppa med skivad banan, jordgubbar eller hallon. Linfrösmjöl eller ytterligare chiafrön och granola.

Du blandar mandelmjölk, chiafrön, jordnötssmöret, lönnsirapen och havregrynen. Blanda inte för noga. Jordnötssmöret behöver inte vara noga blandat med allt.
Ställ sedan blandningen i kylskåpet i minst 6 timmar.
Under ett förslutningslock eller plastfolie.

Toppa på morgonen med färska bär.

Gillar