Ett litet bildedryss från helgen!
på fredagen slutar barnehagen kl 12..00 och på kvällen var vi ute och åt med en familj från barnehagen, det var idyll och barnen lekte på stranden. Vi åt supergoda burgare och Felix och deras yngsta kid Bo åt sand :)

På lördag vi hyrde en taxi och körde runt hela ön. Vi stoppade på en vattenpark och det var populärt med massa rutschkanor och glass.
Vi åt sedan lunch i Oldtown på en jättemysig restaurang som hette Rarewiew. Verkligen ett tips om någon skal resa till Lanta, dom serverade också alldeles fantastisk god cappuccino.

Vi åkte oxå till ett vattenfall men konstaterade att vi skulle behöva bärsele för att komma dit , Ebba som var gira på att se ett vattenfall blev smått besviken men en glass botade det.

Idag ,söndag har Kim ägnat sig åt Yin Yoga och Ebba har gjort en massa shower. Vi hade lite poolparty hos grannen och avslutade helgen i Saladan med lite shopping och en tur till Lanta Divers. För där säljer dem svenskt lösgodis ;)

Imorgon skall det vara strömlöst från 0900-1600 här på ön, puhhhhh det är varmt typ 35 grader.
God söndag från oss

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

En liten bildedryss från Sanuk och en stor hälsning till Føynland barnhehage og marihøna, Ebba saknar er ❤️❤️

I måndags började Ebba på Sanuk, det är en av två svenska skolor på ön. Där arbetar 20 lärare och under en säsong passerar ca 350 barn Sanuk. Minimum uppehåll är 4 veckor, Ebba är inskriven för 5 veckor och går på avdelningen Chang. Där arbetar 2 pedagoger och det går 12 barn.

Varje dag går skolbussen från Long Beach där vi bor till Klong Dao. En flakbilstur på ca 10 min.

Första dagen fick Ebba gå till stranden och ta en hoppbild som blir försidan till hennes Thaibok som hon kommer få med sig hem.

Under denna vecka arbetar barnen med batik och varje onsdag är det Thai tema. Torsdagar stranden och gymnastik , Fredagar är det poolen och minisimskola :)

Ebba tycker det är superkul , men saknade såklart mamma och pappa litegranna. Precis dom det ska vara.

På kvällarna brinner det nästan i himmelen och vi äter middag på stranden 🙏🏻❤️ familjetid deluxe

Puss å kram!

Familjen Fekjær

Bildedryss från en fin dag på Kantiang bay söderut på ön. Imorgon börjar Ebba på Sanuk, hon tycker det är spännande och har packat sin säck med
Myggmedel
Sarong
Solkräm
Badkläder
Armringar
Gymnastiksko

Nästan som i Norge såhär års 😂

God söndag!

Hör att det är massa härlig snö hemma och att målaren på Trysil bikkat 180 cm! Wow! Som skidentusiaster så tycker vi såklart att det låter super härligt , men vi har det relativt härligt här oxå ☺️

I onsdags hade Felix barnvakt av en svensk tjej här på Malee och vi andra tog turen till Khlong Nin , en super fin strand 20 minuter söder ut. Kim tog massage medans jag och Ebba badade och byggde slott på stranden. Det är lixom det sim händer här på dagarna :)
Igår var vi oxå på det svenska dagiset som Ebba börjar på Måndag, hon fick se avdelningen och möta pedagog Eva på Chang som Ebbas avdelning heter.

Mer om förskolan i nästa inlägg, stay tuned!

Kos å klem

Nu har det gått 1 vecka sedan vi flyttade in i huset hær på Long Beach, Koh Lanta. Huset är superfint och rymligt, att vi har 4 sovrum är kanske egentligen lite onödigt då alla tenderar att hamna upp i vår säng under natten ändå 🙈 mysigt!
Den första veckan har vi mest bara vant oss vid värmen och solen. Hängt på stranden och vid poolen. Jag och Kim har ätit många spicy beef sallads, medans Ebba mest vill ha mangoshake och Satay. Felix strålar som en liten sol och är populär hos Thailändarna ❤️ i söndags var vi på en mysig liten strand som heter Relax bay..

Och alla var eniga om att detta blir en favorit!
Idag skall vi åka lite längre söder ut på ön och imorgon väntar inskolnings samtal på Sanuk med Ebba

Puss och Kram från familjen Fekjær

Nu har vi kommit på plats här på Koh Lanta, och alla är enige om att det är helt fantastiskt!

Resan ned startade altså kl 0500 på Gardermoen alla var spännda men i gott humör. Vi hann med lite frukost på flygplatsen före flyget mot Doha avgick 0740. Flighten gick alldeles strålande och passagerarna runt om oss hade inte ens lagt märke till att det var en baby ombord! Toppen, Felix fick en alldeles egen liten tårta eftersom flygvärdinnorna hade fått med sig att det var hans första flight. Verkligen bra service!

Väl framme i Doha spenderade vi 3 timmar på att äta och leka. Ebba hittade fort några jämnåriga barn att springa ikapp med i familjeområdet medans vi åt en bättre lunch.

Vidare till Singapore sov Felix hela flygturen och föräldrarna kunde kose sig med lite vin och film :)

I Singapore visste vi att det skulle bli relativt segt men vi körde på, 5 timmar vänta och så vidare till krabi, gör stört somnade vi allihopa.

Vi hade förbokat en taxi på flygplatsen i krabi och 28 timmar senare var vi altså framme!

På återseende!

Familjen Fekjær

Da var det siste pakket og imorgen bær det av till det store utland. Første stop er park inn på Gardermoen der vi skall sove en natt. Flyet til Singapore går 0740 på Onsdags morgon. Ruten går via Doha og vi kommer fram till Koh Lanta ca 28 timer efter vi reist fra Norge. Det er easy peasy og barnen kommer oppføre sig exemplariskt hele veien 😂 hær tenkte jag legge ved en litta sån guide till pakking vid reising med Kids. Men den kommer seinare , må lixom spare litt på blogg kruttet. Det er iaf ganske mye pakking.. så få hørs vi fra Doha neste gang. Tenker att inleggen burde komme litt hyppigere fremover også :)

God mandag fina lesere

​​visumen är klara och avresa närmar sig, alla är spända och 3 åringen i huset frågar i stort sett varje dag om vi snart skall åka på semester, Inte bara vilken ferie som helst men en hela 9 veckor lång rekreationsresa i sydostasien. Vi satsar på familjetid deluxe, men oxå tid før reflektion och återhämtning, dagarna vill fyllas med bad, yoga, mangoshakes, soving i skuggen, mer bad, pad thai, paneng, singha och kärlek, Thailand, jag älskar Thailand, visst är det svennigt och exploaterat men efter att ha rest i alla jordens hørn, ær det ändå till Thailand vi gång på gång återvänder, så häng med oss på tur.