Oskarshamn - Wakacje w domu/HEMester?

Witajcie!

Pare nocy spędzonych w namiocie oraz w zupełnie innym mieście może być fajną przygodą...! Zapraszam Was na moją przygodę w Oskarshamn, a dokładnie na wyspie Gunnarsö.

First Camp Gunnarsö był naszym „miejscem zamieszkania” przez 3 dni... tutaj rozstawiliśmy nasz namiot i korzystaliśmy z pięknej pogody oraz ciekawej przyrody. To, co najbardziej nam się podobało, to widok z kempingowej „plaży” - Den Blåa Jungfrun, mała wyspa powiązana z masą ciekawych historii! My (stery, niestety) wybraliśmy słońce i plażę, a to ze względu na dotychczasową pogodę - zimne i deszczowe szwedzkie lato...

Wyspę możecie zobaczyć na zdjęciu nr 3 oraz poniżej na zdjęciu nr 2 i 4.

W recepcji byla możliwość wykupienia roweru wodnego lub kajaku, więc tak tez zrobiliśmy. Udało nam się nawet ugrzęznąć między skałami... na szczęście Jesper wyskoczył z łódki, aby pchnąć ją i w ten sposób uratował nas przed godzinami siedzenia w łódce i czekania aż ktoś po nas przybędzie i wyciągnie nas z pomiędzy kamieni...

Wieczory były bardzo spokojne. Granie w karty, jedzenie na świeżym powietrzu koło naszego namiotu, długie spacery i wypoczywanie na leżakach wpatrując się w gwiazdy! Prawdziwe wakacje trwające (niestety tylko) kilka dni. Ale to i tak wakacje, na których mogliśmy wypocząć i oderwać się od pracy oraz domu...

Jeśli chodzi o miejsca, które warto odwiedzić w Oskarshamn to muszę Wam serdecznie polecić ”Nilssons konditori”. Cukiernia, która wiele razy została nagrodzona, a ich wypieki są podobno najsmaczniejsze w całej Szwecji. Na zdjęciu widzicie croissant z kremem o smaku wanilii, białą czekoladą oraz truskawkami...

Wpisując w Google „Oskarshamn” nie znalezlismy za wiele informacji dla „turystów” czy pięknych zdjęć. Dlatego byliśmy bardzo ciekawi, czy to miasto nam sie wogole spodoba... Na szczęście zostaliśmy pozytywnie zaskoczeni. Miasteczko było bardzo urocze. Oskarshamn leży nad samym morzem, stamtąd możemy dostać się do największej wyspy w Szwecji - Gotland, w tej małej miejscowości znajdziecie wiele ciekawych butików, restauracji, piękne krajobrazy itp.