Fortsättningen på allergichocken

Fått svar av tillverkaren och LIDL nu och såhär fick jag svar av dem

För er som missat kan ni läsa om det här - Det borde vara förbjudet att sälja & Det är nu anmält till Lidl Kundtjänst & här Lidl ringt upp mig

Vet ej vad jag tycker angående detta svar

Hej Marie!

Vi beklagar att du inte är nöjd med produkten Solspray barn SPF 50+. Det är alltid tråkigt när någon av våra kunder har köpt en produkt som han eller hon inte är nöjd med eller en produkt som har brister.

Vår leverantör meddelar följande:

Även om det hittills inte varit några problem med allergier, kan de uppstå när som helst. Alla våra produkter testas dermatologiskt före att de lanseras (internt och externt). Produkter som är utvecklade för känslig hud eller barn testas särskilt på personer med känslig hud och denna målgrupp. Naturligtvis använder vi endast certifierade och tillåtna råvaror.

Men det gör det tyvärr inte till 100% att i sällsynta fall reagerar en person på en av dessa ingredienser. Detta har ingenting att göra med en sämre kvalite, utan är mer bara en försvarsreaktion från huden/kroppen. Vi rekommenderar till föräldern att prata med en läkare för att klargöra frågan om ett allergitest skulle uppvisa känslighet för någon ingrediens.

Om så är fallet ber vi dig att informera oss så att vi kan ge kund de enskilda ingredienserna i produkten för att göra det möjligt för en läkare att göra testet om så önskas. Vänligen vidarebefordra det bifogade frågeformuläret till föräldrarna och fråga dem att fylla i det och returnera det. Vi vill påpeka att många människor, och särskilt barn reagerar på årets första starka solljus med olika hudproblem, såsom en polymorf fotodermatos, då huden måste återanpassas till starkare solljus om det undvikits.

Jag kommer bifoga detta formulär i mejlet (dock på engelska) om du önskar att fylla i den så kan jag vidarebefodra det till vår leverantör för vidare utredning.

I dagsläget så ser vi på detta som en isolerad olycklig händelse som skett er då vi inte haft ytterligare reklamtioner av detta slag till nämnd artikel.

Vi på Lidl kommer även kompensera er för dessa besvär ni har upplevt av produkten och hoppas att symtomen blivit bättre idag.

Återkoppla gärna med hur ni önskar gå vidare i ärendet om ni vill fylla i formuläret för leverantören och om ni kommer gå vidare för att kontakta en hudläkare gällande allergitest.

Vi hoppas du är nöjd med vårt svar

Med vänlig hälsning

Lidl's Kvalitetsavdelning

Kram Mirre

Gillar

Kommentarer

MammaJenny
MammaJenny,
Tack för att du delar med dig. Den ska jag inte köpa till min son. Han har känslig hud. Krya på din tös!nouw.com/mammajenny
carro
carro,
Jag vet inte riktigt om jag själv skulle nöja mig med detta svaret.Såg ju på ditt förra inlägg att några andra kommenterade att deras barn också fick allergi av solkräm cuevas.blogg.se
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229