Igår spenderade jag dagen med Amanda. Först åt vi en god lunch på Olive Garden, där vi både åt en god sallad och pasta. Sedan gick vi runt på Fox Hills Malls i Culver City medan vi väntade på hennes kollega.

Efteråt åkte vi alla tre till Manhattan Beach, vilket är ett av mina favorit ställen, så himla fint där. Vi besökte två olika hus vid stranden där och sedan var vi vid stranden med vi väntade på hennes kollega.

Jag följde sen hem till Amanda, där jag kelade med hennes hund Rex. Älskar den hunden så mycket. Det var trevligt att bara hänga där och prata i några timmar. Sedan var det bara att ta en Uber hem 😬

Hallå!!

Idag var det ingen skola, så det blev en tur till Long Beach istället. Jag och Wilkie gick på en Sport Expo och där var det över 100 olika företag. Fördelen med Expos är att man alltid få gratis saker. Idag blev det två t-shirtar och keps som jag fick :)

Efteråt gick vi till Starbucks där jag njöt av en Butterscotch Frappucino :) Riktigt gott!!!

• Allmänt

Idag besökte jag först Amandas jobb och hängde där en stund innan mitt prov i skolan. Haha, det var så kul och hennes kollegor är så roliga. Har aldrig sett en sådan härlig jobbmiljö som på hennes jobb. Efter jag sa hejdå till henne, så tog jag en Uber till skolan och hade midterm i biologi. Väldigt svårt prov, men hoppas bara att jag klara kursen.

Efter skolan åkte jag och mötte Rebecka på Trader´s Joe där vi handlade ingredienser till vår taco kväll. Om det är något jag saknar med Sverige isåfall är det att äta Tacos. Köttfärsen och taco kryddan är så annorlunda i USA samt mindre god. Efter några timmars häng, så åkte jag hem och gick la mig.

Förra året reste jag en del och tänkte berätta om den bästa resan jag gjorde. Jag valde att överaska min bäst med en resa, finns inget bättre än att skapa nya minnen som man kommer komma ihåg. Det är inget fel att ge presenter, men att göra saker är ännu bättre.

Jag och Amanda valde att åka till Cancún i Mexico, där vi bodde på hotellet Zilara. Jag läste många recensioner innan jag valde att boka ett hotell, vilket var värt det i slutändan. Zilara var ett toppen hotell som hade all inclusive, flera pooler, bubbelpool på rummet, cabanas på stranden och havsutsikt. Varje morgon vaknade jag upp till ljudet av vågorna och vi både slappade i hängmattan som vi hade på balkongen.

Varje dag utforskade vi dom olika restaurangerna som fanns på hotellet, hängde vid stranden eller poolen, tränade och avslutade kvällarna med att snacka i bubbelpoolen. En kväll när vi hade druckit en del, så hittade vi baby sköldpaddor på stranden och det var riktigt coolt att uppleva det. Dom var så små och vi både var rädda när vi höll i dom.

Mina favoritstunder från resan var när vi hade färgkrig inne på rummet, badade i bubbelpoolen, simmande med delfiner och alla samtal vi hade under resan.

Detta året vill jag åka utforska Belize med Amanda och skapa ännu fler minnen ihop. Jag är glad att jag hittade en bästis som jag kan skapa många minnen med och resa ihop.

Välkommen till min blogg om att leva i Los Angeles!

Mitt namn är Marie, är ursprungligen från Malmö men valde att packa ner mitt liv i resväskor och flyttade hela vägen till Los Angeles. Mitt nya hem har jag har bott i tre år nu, studerat under hela tiden här. Som person gillar jag att leva ett aktivt och hälsosamt liv, resa, film och umgås med vänner.