Viktigt med rehab!

Hej mina vänner! Hoppas ni mår bra. Åkte iväg på en liten weekendresa i helgen och även om sådan borde vara uppladdande fick det bli en extra dags semester igår när man kommit hem. Idag är jag dock på banan igen, såklart blev det spinning och cx imorse med Allis!

Så hur är läget då? Jo men det rullar på. Har inte kört ett "riktigt" träningspass på några dagar, endast återhämtningsträning som promenader och rodd varvat med lite övningar i gymmet som gör min kropp stark på annat sätt än bara rå styrka.

Som jag nämnt innan älskar jag mina morgonpromenader. Perfekt återhämtning och uppstart av kroppen på morgonen!

Något jag blivit bättre på senaste halvåret sen min stretch-session drog igår är att som sagt återhämta kroppen. Det finns flera sätt att göra detta på beroende på vilken typ av träning man kör. Jag har delvis en grym uppvärmningsrutin jag alltid kör i gymmet innan alla pass, lite yogaliknande! I och med den kommer jag bland annat snart ner i split och jag har fått mycket mer stretchade höftböjare än jag någonsin haft. Andra övningar jag alltid börjar mina pass med nu för tiden är axelrehab (utåtrotationer), följt av facepulls och splitböj. Jag skrev ett ganska långt inlägg om splitböj och varför det är bra för ett tag sen på min gamla blog, borde kanske få över det hit och tipsa om det här också?

Jag vet inte om det är åldern eller erfarenheten av träning som gör det men jag är idag mycket mer mån om att ta hand om min kropp innan, mellan, och efter träningarna, just för att min kropp ska orka hålla på med träningen så länge jag tycker det är roligt och för att inte skada mig i onödan. Jag har även en regel där jag aldrig skulle förlora formen i ett lyft för att klara vikten. Klarar man inte att lyfta en vikt med bra form, så klarar man inte av vikten egentligen! Om man går på den regeln i alla lägen så blir man faktiskt starkare än man tror.

Jaja, ville bara dela med mig av lite eftermiddagstankar. Nu ska jag till Idrottscentrum och få en härlig helkroppsmassage av Johanna och sen ska jag köra lite rehab, hålla pass och avsluta med rodd! Kör en till cardio-dag sen får det bli lite tunga vikter imorgon!

Kram!

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify