Orka träna "lätt"

Åh vilken dag. Alltså en såndär guld-dag som man sparar i energibanken och lever på några dagar. Det har egentligen inte hänt något speciellt.. har varit kul på jobbet, hade bra energi inför träningen, efter en föreläsning om tömning och laddning (sjukt pepp på det!!) så hade jag #legzilla i gymmet. Och vilket pass då. Alltså det skojade jag då inte bort. Från att ha krigat med 60 kg x 8 reps i frontböj för några veckor sen så var 70 kg idag som papper (okej inte som papper, men jag klarade det!)

En sak jag kan störa mig på är när folk tränar och säger att det är "lätt". Som att de vore så himla bra på det de precis gjorde. Det enda jag tänker är att ah fast var det "lätt" kanske du skulle lagt på lite mer vikt eller gjort lite fler reps. Klart man kan ha en gulddag (som min idag) och känna att energin är på topp och att vikterna känns lätta men det är ju också MED den energin man ska pressa sig själv att klara ännu mer. Hur ska vi annars utvecklas om varje pass känns "lätt". Ah men uppenbarligen kör du inte tillräckligt hårt. Som jag skrivit förut, jag vill bara dö efter alla mina pass. Jag har mycket från crossfiten att våga pusha mig själv - alltså utan pepp från någon annan, att klara fler reps än jag trodde och hålla ut längre än vad som kändes möjligt. Jag har otroligt mycket att tacka crossfiten för där jag är idag. Både mentalt och fysiskt.

Source error

Uppvärmning på benpass - overhead lunges

Som jag nämnt innan så har uppvärmning blivit heligt för mig. I och med mina ordentliga uppvärmningar slipper jag alla dessa "mes-set" bara för att komma igång med kroppen. Hade jag bara kört frontböj hade jag nog repat lite på på både 20, 30 och 40 kg som uppvärmning innan första set på 55 kg. Med denna övningen i kroppen som sätter igång såväl underkroppen som bålstabilitet och axlar så är jag redo för ett första set på 55 utan problem!

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify