mitt 2015 - del 2

MAJ

Det var här den stora för mig förändringen började med min syn på min kropp och den träning jag utförde. På ett sätt tappade jag en del sug till träning, crossfit och tävlingar. Jag kände mig riktigt jäkla dålig. Så efter tävlingen (MK Open) gjorde jag en liten scan av mig själv och kom fram till att jag behöver stretcha, och för att kunna lägga mycket tid på stretchningen och inte "distraheras" av vikter i gymmet så valde jag att släppa vikterna helt och endast stretcha. Sagt och gjort. Utöver det började jag sakta lägga till vanlig kroppstyrka för bålen och även några set pullups. Jag bestämde mig även för att göra något helt nytt inom träning, och bokade in mig för att bli instruktör i Bodyattack! Här i slutet på månden firade jag och A ett år tillsammans och vi rullade sakta men säkert över i sommarmånaderna.

Source error

JUNI

Efter Examen började jag jobba under sommaren som handledare i en Designkurs på skolan så hela sommaren spenderades i princip i Halmstad. Jag fortsatte stretcha (...) men lade successivt in mer styrkedelar när jag kände att jag hade disciplinen att lägga 20-30 min av mitt pass på stretch. Jag började med tyngdlyftning lite lätt men tyckte inte det var så kul (hade tappat mkt styrka...) och utforskade nya områden. Jag fortsatte med Bodyattacken där jag gick utbildning under midsommarhelgen, jag njöt av de soliga dagarna som sommaren bjöd på, var på Summerburst med A och funderade mycket på vad jag skulle vilja jobba med till hösten.

Source error
Source error

JULI

Med massa motivation till träning i men ingen bra plan började jag med ett helt nytt koncept inom min träning. Utmaningen gick ut på att genomföra 10 000 kettlebell svingar på 4 veckor, där man varje pass körde 500 svingar. Jag hade stött på den här utmaningen innan men just då föll den inte så bra i tid,men nu(!) passade den perfekt. Jag började det hela med en 16 kg kb och avslutade sista passet med en 20 kg kula. Det är konstigt att hur ska man säga... förklara en sån här känsla. Men jag lärde mig så otroligt mycket om mig själv och min kropp under dessa fyra veckorna. Jag skulle vilja säga att det var under dessa fyra veckorna jag och min kropp blev riktigt bra kompisar. Jag lärde mig att samarbeta med kroppens alla muskler i samband med en tung rörelse och bibehålla fokus och motivation, utvinna kraft och uthållighet! Och min kropp svarade så otroligt bra på träningen. Jag hade en helt ny explosivitet i kroppen och en helt ny känsla av kontroll i så mycket mer än bara kettlebell-svingen. Ja jag säger ju att det låter konstigt, men det är så det var! Kettlebellen har efter det blivit mitt starkaste verktyg i gymmet och jag använder den under nästan varje pass.

Jag började även hitta tillbaka lite till crossfiten. Jag hade trots allt en tävling som väntade...

Source error

AUGUSTI

Slutet på sommaren började närma sig och terminen på skolan var slut i mitten på augusti ungefär. Men redan den 1 augusti var jag och min träningskompanjon Henrietta anmälda till Battle of the Beach i Helsingborg! Det var en riktigt rolig tävling men en samarbetande (!) kropp, och även om vi inte placerade oss i topp så är jag väldigt nöjd över vår prestation och vårt samarbete! I övrigt spenderades många dagar med mina fina vänner på Brottet, eller på Tylösand..., eller i gymmet! Jag hade dessutom anmält mig till en helt ny typ av tävling som skulle bli väldigt spännande och som jag såg väldigt mycket fram emot. Jag började fundera över hur min situation gällande jobb och bostad skulle se ut under hösten och jag kände väl att det var dags att ta några vettiga beslut för framtiden! Under hösten skulle verkligen vuxenlivet börja ta fart.

Tredje och sista delen om min höst 2015 får ni imorgon förmiddag! Puss

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify