Min härliga helg!

Hej hej! Ekar minst sagt tomt här, men det är full rulle i livet vilket är kul! Prio på kvällen har fått vara att lägga undan all elektronik och bara slappa och umgås med A eller bjuda någon på middag och umgås! Haft en helt fantastisk vecka, ser fram emot att få även denna sprängfylld med massa skoj.

Träningstjej och biokvarg!

Helgen var lång och skön! I fredags blev det träning och bio efter jobbet. I lördags klev jag upp relativt tidigt och körde ett CF-pass med tävlingsgruppen. Det var tyngdlyftning på schemat och vi gjorde bland annat en väldans massa styrkevändningar (powercleans) och även ett bar-complex från Best on the West 2. Blev totalt 30 vändningar på 56 kg (AJ MINA TRAPS!) och klarade complexet på 60 kg! Väldigt (!) nöjd med det. På tävling hade jag nog ev. klarat 62,5 eller 65.

Bar-complex

From ground
4 Frontsquat
3 Hang Squat Clean
2 Push Jerk

Efter det kom Sandra ner från Göteborg och vi körde ett axelpass på Idrottscentrum följt av massa god mat och mys i soffan. Vi lagade bland annat ratatouille och jag tro jag ska dela med mig av det superenkla receptet som jag fått hjälp av från Kim! (Lyx att ha en vän som är kock)

Massa Ratatouille
(allt är av önskad mängd)

Stek Vitlök och Lök i en stekpanna i olja - lägg i en gryta
Skär upp och stek lätt: Selleri, morot, broccoli, paprika, champinjoner (allt färskt) - lägg ner i samma gryta.
Häll över 1 krossade tomater med vitlökssmak, 1 krossade tomater med chilismak
Krydda valfritt! Men det räcker nästan med salt, peppar, timjan och ev. lite färsk basilika, + jättelite cayennepeppar)
Blanda runt och låt stå på plattan, medelvärme med lock ca 30 min!

Ät till VAD som helst! Vi körde kyckling och potatis!

Bild från när jag Brallis och Kim gjorde samma recept fast förra veckan!

Sen på morgonen blev det CF igen, fast denna gång skills i 30 min sen en flåswod! Tanken var att köra EMOTM 10 min 7 thruster, 7 pullups, 7 burpees, men eftersom jag visste att jag inte skulle hinna det tempot (pga bad skills i pullups) körde jag så långt jag kunde på 10 min! Blev totlat 7 varv och 7 thrusters. Valde även at "försöka" göra butterfly-pullups i varje vända istället för kippade och jag måste säga att det kändes och gick relativt bra! Skulle nog säga att 50 % av repsen var godkända. (Körde mest för att få in känslan). Under passet satte jag även någon typ av Muscle Up med hjälp av gummiband(?!) Ökade minst sagt min motivation för att öva mer mer mer!

När jag hade promenerat med Sandra till tåget vid 12 var vädret så fantastiskt ute att jag ville INTE gå in! Men jag var tvungen att laga mat så förberedde lite falafel, innan jag och Elin tog en timmas promenad ner till Östra Stranden och vad vi njöt! Fantastiskt vacker dag!

Efter det körde jag, Jossenice och Brallis ett stakpass ute i Eldsbega och sen avslutade vi kvällen med 90 min yoga med Matilda på Idrottscentrum. Minst sagt fullspäckad helg men känner ändå att jag tagit det så lugnt och bara gjort det som jag velat! Nu är det bara 2 knappa veckor kvar tills mitt slutmål med formen (ingen mer hets än att jag ska tillbaka till "innan jul" formen. Skojade lite på instagram (@sann_a ifall du vill följa där!) i helgen och skrev att "måste du ta fler än 5 bilder för att få en bra är du inte i form"... Detta var nog nummer 23, haha.

Ser fram emot ett tungt marklyfts-pass tillsammans med Elin ikväll på Fresh Fitness och sen ska jag på massage hos Partik! Alltså, livsnjutaren nummer 1. Mitt mål är att fylla varje dag med värdefullt innehåll! Än så länge går det hur bra som helst!

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify