ett riktigt motiverande inlägg

Okej, nu kommer det. Tankarna är rensade och jag känner att mitt negativa inlägg ska få vändas om och bli ett positivt istället. Ni är som sagt säkert flera som kikar in här för inspiration till träning och mat och jag vill såklart vara den inspirationen för er och ge er motivation till träning! Så, här kommer mina bästa tips för att just DU ska lyckas denna gången.

1.
Det finns inget "på måndag" i ditt nya liv. Det finns bara nu, och helst igår. Alla val du gör är viktiga för din förändring och för din utveckling. Var den som inte ens köpt chipspåsen istället för den som säger "bara denna, sen är det slut." Alla actions för ett hälsosammare liv räknas, stora som små. Som att ta en promenad till stan, äta lite bättre mat än måltiden innan, gå upp lite tidigare för att hinna träna innan jobbet.

2.
Ta reda på hur mycket mat/energi din kropp behöver. Du kan lätt söka efter "BMR-calculation" på google och få fram ett någorlunda korrekt värde. Ligg inte för många kcal under det, utan endast 2-300. Om du äter näringsrik bra mat och tränar kommer resultaten. Tro mig!

3.
Rensa hemma. Gör dig av med allt som inte ska finnas med i ditt nya jag. Kläder, mat, saker. Kläder och saker för att det bringar negativ energi till ditt liv. Varför ha massa saker/Kläder hemma du ändå aldrig använder eller har nytta av? Och mat! Ha endast sådan mat du VILL äta i ditt hem! Inga gottehörnor eller små gömmor. Du vet att maten finns där och om du ändå inte ska äta den, släng den!

4.
Gå inte ut för hårt med dina förändringar. Tränar du idag 0 ggr / vecka? Bestäm dig för att fixa 1-2 bra pass och håll dig till det. Tränar du redan 4-5 ggr i veckan men ser ingen progression? Se över ditt träningschema. Det är skillnad på att träna och TRÄNA! Vad vill du få ut av träningen? Och hur borde du äta för att få bäst resultat av den träning du genomfört?

5.
TÅLAMOD! Inget händer över en natt! Det är bara januari och vi har 5 ,månader på oss att komma i form. En person som tävlingsdietar har ett schema på 16 veckor framför sig inför en tävling. Inse att även de mest vältränade inte kommer i form på en kort vecka!

Kom ihåg att nyckeln är consistency - konsistens! Planera och håll dig till planen!

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify