30 min träningspass

Bra pass i gymmet idag. Skillsen fick bli handstående och pullups, sen pressar och en liten (dock tot 30 min lång) WOD.

Mina styrkedelar av passet är precis som innan likt 5/3/1 schemat, men istället för att köra bodybuildingdelen efter så kör jag något crossfitaktigt. Lättast och bäst tycker jag det är att gå in på invictus.com och se vad dagens pass är. Där inne kan man välja mellan fitness, performance och competition. Oftast är de ganska lika men det senaste har jag föredragit fitnesswodarna så det är dem jag kört. Idag har den programmeringen "vilodag" så jag tog gårdagens WOD som såg ur såhär!

1 min work / 1 min rest - 3 ROUNDS
KB - swing
Pushups
Boxjumpover
Burpees
Situps

Jag skulle alltså jobba en minut med samma övning, sen vila en minut och gå på nästa osv. Det jag gillar med såna här wodar (kört liknande förr) är att första varvet blir som en uppvärmning, man lägger ribban och kroppen får känna på rörelserna. Andra varvet gäller det att vara snabbare än förra så det är viktigt att räkna sina reps så man vet att det faktiskt gick bättre. Tredje varvet är inget att spara på och då kan man verkligen utmana sin fysiska förmåga genom att våga satsa lite extra. Sista gången man gör övningen så bara att brassa på!

Något jag märkte var att jag - trots att jag är extremt dålig på boxjumps - faktiskt fick till ett riktigt gött tempo på boxjump over! Och så gjorde jag PB i antal burpees på 60 sek: 22 st!

Om man vill köra en rejäl genomkörare men inte har så mycket tid så rekommenderar jag detta passet!! Tar endast 30 minuter (15 min aktivt arbete) och sen är man helt slutkörd!

Bild från förra sommaren (2014) när jag knappt kunde göra några pullups alls! Varken strikta eller kippade. Nu kan jag göra 5 x 3 reps strikta, ca 5 x 7 reps kippade (sist jag testa) och snart även butterflies ! Drt går inte snabbt men det går framåt :)

Gillar

Kommentarer

  • Facebook
  • Instagram
  • Nouw
  • Snapchat
  • Spotify