Killer-pass (25 min)

Två lördagar i rad har jag nu tagit mig ut och kört HIIT-pass. Det blir nog ett idag också. Det har nämligen inte blivit många uthållighetspass senaste pga det pendlande vädret, därmed fler pass på rummet- så alltså mycket statisk styrka. De övningar som är jobbiga rent flåsmässigt är dumt att köra inne, grannen nedanför skulle ju undra vad det är för jordbävning som pågår..

Att köra HIIT-pass och mer uthållighetspass är mycket mer ansträngande och givande än bara ren styrka (om man inte vill åt muskelmassan vill säga) så jag längtar verkligen till det fina vädret börjar komma så jag kan vara utomhus varje dag. Gym då? Tänker ni. Ja jag vet, jag kan köpa mig ett gymkort, men jag känner att jag får ut nog bra träning hemma + utomhus så att lägga några tusen kronor på bara några få extra maskiner/redskap känns inte lönt. Frisk luft är också alltid att föredra.

Passet: 

12 reps x 3 rundor

Sumoknäböj,kick sida
Knäböj kick framåt

Vila 30 sek

Burpess med sidohopp
Knästående miniband - upp till knäböjsposition - maxhopp

Vila 30 sek

Armhävning med jämfotahopp mot bröst
Utfallshopp vardera sida + sprattelgubbe
Vila 30 sek

Jämfotahopp framåt MAX -mountain climber-små hopp baklänges tillbaka till urspr.position
Crabtoe touches
Vila 1 min

5/5 Holmare i jobbighet ;)

// S. Holm

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229