Jag säger bara SJ

Att åka kollektivt är inte billigt.
Det kostar Kärleken å mig omkring 600 kr att buss Stenhagen/resecentrum, tåg till Stockholm, spårvagnen till Djurgården och tillbaka.
Igår åkte vi 5 vuxna och tre barn.
Vi ville inte stressa så vi tog en öl på T-centralen innan tåget i retur till Uppsala. Tidig lördag kväll många förväntans fulla resenärer och trötta lördags shoppare.
När vi passerat Knivsta blev tåget stående. Tåg framför oss kört sönder ledningen och strömlöst framför oss mot Uppsala.
Efter 50 minuter får vi besked, tåget kör tillbaka mot Knivsta och därefter Stockholm.
SJ meddelar att det tyvärr inte går att få fram ersättningsbussar?
SJ tar inget inget ansvar för alla passagerarna som blir strandsatta i Knivsta.
När vi får besked kontakter vi genast Taxi 100 000 i Uppsala.Det finns ingen stortaxi i tjänst men dom gör så gott dom kan. Efter en timmas väntan kommer ”vår” taxi utrustad med tre barnstolar 👏👍. Kostnad till Uppsala 1000kr.
Som vår chaufför sa, jag har varit mycket i Knivsta men aldrig sett så många människor.
Uruselt att SJ inte tar ansvar för sina passagerare. Väldigt många stod kvar när vi åkte iväg.
Alla har inte ekonomisk möjlighet att ta en taxi för så mycket pengar.
Vi kunde åkt vidare till Stockholm för en natt på hotell innan retur till Uppsala. Inget alternativ denna lördag då småfolket skulle vara tidigt på Arlanda för transport till Italien och Milano.
Ps alla tre små var på ett riktigt gott humör trotts en heldag på Grönan.
Väl hemma i Uppsala bjöd svärsonen på en härligt god och efterlängtad middag.
Vi ska givetvis göra anspråk hos SJ för 1000 lappen för taxin.
Kärleken förklarade under väntetiden att han ska avskaffa både UL och SJ appen och endast köra bilar med fossilbränsle i fortsättningen.😈🙀😞