mellanmål?

Jag själv älskar mellis som jag så gulligt kallar de och här tänkte jag tipsa om några...

Linskakor..

Som många av er vet älskar jag majskakor och även tidigare riskakor. Dessa linskakor är dock mer protein i och är perfekta att äta innan träning tycker jag, om du bara ska få i dig något snabbt som inte ska vara mättande. Eller efter medan man väntar på maten. Eller typ bara när man är sugen.. hehe.

Grön Smoothiebowl..

Bas på grönkål, mango, citrongräs, minibananer och havremjölk. Toppat med russin, aprikoser, koksflingor, cashewnötter och müsli från Paulúns. Lite sött men ändå väldigt fräscht! Ganska mättande och funkar bra som lättare middag eller lunch med om du frågar mig.

Hummus...

går att göra i så många olika varianter! I vår har mamma kikärtor, vitkök, citron, salt och peppar om jag inte minns helt fel. SUPERgod. Det går verkligen och ha till det mesta, även i matväg men det är jättegott på allt från knäckebröd till lavinbröd till mörkt rågbröd. Jag toppade med lite tomat, örtsalt och ruccola. Det går att göra många varianter men är perfekt som mellis tycker jag, eller som frukost..?

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229