KUN YHTEISTYÖ EI MIELLYTÄ: ROSEGAL

SUNDAY, APRIL 30, 2017


Yhteistyöpostaukset eivät enää rajoitu vain suosituimpiin blogeihin, vaan ne ovat löytäneet tiensä pienempiikin. Bloggaajia lähestyy paljon erilaisia yrityksiä ja aluksi tämä voi tuntua imartelevalta, mutta kaikkea ei kannata ottaa vastaan. Mitä sitten, jos kuitenkin jo aloitettu yhteistyö osoittautuu huonoksi, eikä voi seisoa mainostamansa tuotteen tai palvelun takana?

Bloggaajana olen vastuussa siitä, millaisia yrityksiä mainostan. Toisin kuin moni muu bloggaaja, en aio valehdella rahasta. En aio esitellä lukijoilleni huonoa tuotetta hyvänä tai epäilyttävää nettikauppaa luotettavana. Noloahan se on kritisoida, kun tuotteet on ilmaiseksi saanut, mutten halua kenenkään pettyvän samalla tavalla - ja vielä maksavan siitä.

Rosegalilta olen saanut pari yhteistyöpakettia, joista ensimmäinen oli täynnä ihania tuotteita. Sen lisäksi siis, että toista tuotetta ei oltu viimeistelty, vaan ruuvit sain laittaa paikalleni itse. Toisessa paketissa tulleen pörrötakin esittelin täällä jo aikaisemmin ja tässä postauksessa tulee viimeinen.

Minulle jäi firmasta epämääräinen kuva jo ensimmäisellä kerralla, sillä sain pakettiani odottaa yli kolme kuukautta. Paketin sain siis vain siksi, että lähetin viestiä perään parin kuukauden odottelun jälkeen. Kuulemma kaikki haluamani tuotteet oli myyty loppuun, joten valitsin uusia. Tämän jälkeen yhteydenpito katosi. Toisella kerralla minuun otti yhteyttä eri henkilö, paketista puuttui tuotteita, enkä koskaan kuullut heistä enää mitään. Lisäksi ehtoja asetettin koko ajan lisää ja minua pyydettiin kirjoittamaan wish list -postauksia parin päivän varoitusajalla tuotteista, joita en itse edes osaa valinnut. En myöskään ole ainoa bloggaaja jolla on heistä negatiivisia kokemuksia, ja oikeiden asiakkaiden kokemukset ovat olleet vielä huonompia.




Tätä paitaa (kuten myös pörrötakkia) olin halunnut jo pitkään, mutta tiesin, että nämä ovat joko hittejä tai huteja. Yritän aina etsiä jotain positiivista kaikista vaatteista, mutta tämä jää varmaan käyttämättä. Ensimmäisenä huomasin, että paita on tätä perinteistä ohuinta pinkkiä satiinia, ei laadukkaampaa vaaleanpunaista, kuten verkkosivuilla. Vuorta tässä ei ole, ja lankoja roikkuu siellä täällä. Laadullaan tämä ei pääse loistamaan, mutta mallikin on niin erikoisesti leikattu, ettei se istuisi päälle kenellekään. Linkittäisin verkkosivuilla myydyn tuotteen, mutta se ei ole enää saatavilla.

Blogeissa näkee usein tätä "älä valita, ilmaiseksi sait" - valitusvirttä, mutta on vastuutonta kehua huonoja firmoja. Suurimman osan tällaisten kiinakauppojen tavaroista saa ebaysta puoleen hintaan. Miettikää siis, ennen kuin rahanne näihin wholesale -kauppoihin laitatte. Vaikka tuotteet joskus tuurilla tulevatkin perille, ongelmatilanteissa kuluttaja on yksin. Löytyykö teillä kokemuksia kyseisestä kaupasta?

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Salli
Salli,
Nämä tuotteet tosiaan olivat ihan hittejä tai huteja, kuten yleensäkin kiinatavarat, ja sen tiesin etukäteen. Yhteydenpito ja asiakaspalvelu oli kuitenkin niin ihmeellistä, että koko homma muuttui kerta heitolla hudiksi! Esimerkiksi ekassa paketissa olleet kengät on oikein ihanat ja ihan hyvää laatuakin, mutten koe, että olisi sen riskin arvoista mitään tilata. Ongelmatilanteessa (jollainen todennäköisesti ilmaantuu) jää kuluttaja yksin 😟
www.blogger.com/profile/063447296595829999
Anonyymi
Anonyymi,
Kiitti tästä postauksesta. Oon miettinyt Rosegalilta tilausta mutta jää tekemättä. Etsin joulupuseron jostain muualta. Terkuin satunnainen surffaaja.
Kirjoita kommentti...
IP: 82.99.3.229