Ang viktnedgång

Inlägg om att gå ner i vikt 😃👇🏻

Observera nu innan att jag kan inte trolla fram resultat, haha! Utan bara ger mina tips och råd och tankar om allt 😃💪🏻

——————————————————————

1️⃣

🌱Många har som mål att tappa i vikt. Men vad jag egentligen tror att dem flesta har och vill är ju faktiskt att va nöjd med spegelbilden och känna sig trygg i sina kläder. ( självklart må bra och ha en bra hälsa )


Jag tror att om du skulle titta in i spegeln och känna ”fan va jag är nöjd med min kropp” då skulle du inte bry dig om du vägde 10kg mer eller mindre. Jag är nästan säker på att dem flesta skulle säga det va sant 🌱.


2️⃣

🎋 Jag får många kunder som vill gå ner i vikt. Men alla kunder får faktiskt inte så jätte mycket resultat på vågen. ⚠️Jag har såååå många kunder. Som kanske ”bara” gått ner 0,5kg , 1kg , 2kg , men så har dem tappat nästan 20cm i midjan. Dem kommer i en mindre jeans storlek, får gå ner i storlekar på kläderna mm.

Det skulle jag vilja säga är FANTASTISKA resultat 😱 Tänk om kunden bara hade tittat på vågen?


Hur kommer detta sig❓

Alltså jag är ingen expert på hur kroppens mekanism fungerar. Våra kroppar är så komplicerade 🤣 min funkar på ett sätt, din på ett annat.

MEN, jag vet att vågen ENDAST visar en siffra.

Vikten kan skilja från dag till dag, även från morgon till kväll. Flera kilo faktiskt. ⚖️

Har du mycket vätska i kroppen väger du mer ex.

Saker som binder vätska :

Salt , kolhydrater, stress, mens, mediciner, vissa p-piller. Ja finns mer såklart.

🍌🥖🍠🍔🍟

Skär du bort alla kolhydrater kommer du förmodligen tappa några kg ja. Men när du börjar äta igen så går du förmodligen upp allt igen.

Välj istället att äta rätt kolhydrater här.

Kolhydrater är sååååå viktigt, men mer om det en annan gång 💪🏻 Välj bra kolhydrater 😃👊🏻

——————————————————————-

Så till själva hur man kan gå ner i vikt!😃👇🏻

Allting handlar egentligen om kalorier in och ut.

Äter du mindre kalorier än du gör av med under en längre period så kommer du gå ner i vikt.

Äter du 500 kalorier mindre än du gör av med varje dag, så går du ner 0.5kg / vecka.

Ex . Du gör av med 2500 kcal men äter bara 2000kcal varje dag i 7 dagar.

= du hamnar på ett underskott som gör att du går ner i vikt.

———————————————————————

💛💛💛💛💛💛💛

Jag säger alltid : 80 % handlar om kosten.

80 % av dina resultat alltså hur du mår och ser ut kommer faktiskt från vad du stoppar i dig.

ÄT MER AV :

🍏🍌🍒🍅🥒🥦

MINDRE AV :

🍔🍟🥖🍕🍿🍫🍭🍺🍷

———————————————————————

Jag rekomderar alltid att hålla igång vardagsmotionen. Försök gå 10.000-15.000 steg varje dag 😃🚶🏼♀️

🍏Parkera bilen längre bort, hoppa av en station tidigare , ta trapporna, gå en promenad på lunchen.

Jag rekomderar också att du börjar styrketräna 💪🏻💦 Muskler väger mer än fett svar JA!

MEN.....Desto mer muskler du har desto mer förbränner du i vila 😱👊🏻 Villet betyder att du har högre förbränning om du har mer muskler på kroppen!

Dessutom, så kan efterförbränningen hålla i sig nästan 2-3 dagar efter ett styrketräningspass. Tränar du då varannan dag , ja då har du efterförbränning nästan hela tiden 👊🏻

—————————————————————-

Sist men inte minst , VÅGA ÄT ‼️‼️‼️

Skulle vilja skrika detta ut så alla hör. Tro inte det blir bättre av att su svälter dig själv. Ingen ska behöva svälta. Så vi då som faktiskt har ett val, VÄLJ INTE DET.

📍Ät mat, välj bra råvaror, börja få in mer vardagsmotion. Kanske styrketräna. Ta hjälp av någon om du inte har kunskapen📍

OBS : alla kroppar är olika, så det som funkar för mig funkar kanske inte för dig. Jag bara delar lite tips och råd.


Stor kram

Gillar

Kommentarer

Jenniesh
Jenniesh,
Väldigt bra👆👆nouw.com/jenniesh
MissJohansson
MissJohansson,
Riktigt bra inlägg! Tack 🙏🏻Kram vännen’ ❤️nouw.com/missjohansson
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229