Inspiration för våren och fantastiskt vackra kvinnor på instagram!

Jag älskar att ni gör det ni gör.

@fannylyckman och @anty

@majastinaroos och @emeliehg

@itsisabelbedoya och @angelicablick

@micahgianelli och @jessiefrizzell

@flukeofmakeup


/J.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Jag är ingen modefantast om jag ska vara helt ärlig... Jag har alltid lagt fokus på hår och makeuptrender om något. Möjligtvis naglar. Men mode är inget jag stoltserat med då det är så svårt, jag har aldrig varit samma vikt under så pass lång tid att jag hunnit bygga en garderob och det är så dyrt! För någon som älskar att byta stil från dag till dag, plus mitt pendlande i vikt, gör att jag får byta ut hela garderober lite för ofta för att jag ska ha råd med det. A.k.a. jag la ned mode-biten ganska fort. MEN!


Jag gjorde årets inköp av plagg redan i februari och jag har nog aldrig varit så nöjd! Detta är då en vår-trend vad jag förstått det som. Den gubbiga oversized kavajen. Älskar't!




Likes

Comments

Jag blir så bitter när jag vaknar tidigt när jag har möjlighet att sova... Speciellt när jag vaknar med huvudvärk och en vidrig känsla i kroppen. Att vakna stressad är onormalt och inte speciellt kul alls. Meningen med att sova är ju att kroppen ska få varva ned och vila. Så när jag vaknar stressad så har min kropp alltså inte fått reparera sig som den ska. Då får man göra det bästa man kan av morgonen och försöka stänga av allt och reparera sig i efterhand istället! Det tar väldigt mycket längre tid och är inte ens i närheten lika effektivt. Men har man något val?

Har ni något som hjälper er slappna av? En ritual eller rutin som hjälper er kropp att lugna sig i stressiga tider? Eller som får er att må bra helt enkelt?

/J.

Likes

Comments

1. Jag är extremt öppen som person. Jaghar inga problem att berätta för främmande människor vem jag är och vad jagtycker. Detta ses på både positivt och negativt av mina nära och kära, det vetjag om. Men jag har inget att dölja och vill gärna tala om det för andramänniskor i ett försök att visa att de inte heller behöver dölja något för mig.Jag dömer inte! Detta uppskattas generellt och alla mina relationer bygger påden attityden.

2. Jag älskar uppmärksamhet, menhatar att stå i centrum. Att människor lyssnar på mig, att jag får berätta ochvisa eller ”hålla låda” är ett mål i livet. Däremot avskyr jag att folk t.ex.sjunger för mig när jag fyller år, eller att hamna i en situation då jagverkligen inte vill vara i centrum men ändå står där som ett fån. Eller ännuvärre, att alla glor på en och förväntar sig en prestation av en viss nivå, somjag vet att jag inte kommer uppnå! Kontrollbehovet kickar in och jag blir helttom.

3. När jag är deppig eller rastlös kringlivet så byter jag hårfärg. Det är något jag satt i system omedvetet men det ärett tydligt mönster om man ser tillbaka i tiden.

4. Jag har fått jobba mig tillsocial kompetens, trots att jag alltid varit extremt social. Redan som barnhade jag ganska stora problem med personliga gränser och att förstå andra.Detta har jag jobbat på och det gör jag fortfarande varje dag.

5. Jag älskar mat, trots min spyfobioch jag blir ett MONSTER om jag inte äter rätt under en dag. Detta är jag dockVÄLDIGT dålig på att planera in och göra. #sjukihuvudet

6. Jag är beroende av andramänniskor och relationer runt mig. Jag avskydde att vara singel, även om jag vissteredan då att det var en nyttig erfarenhet för mig. Jag har levt majoriteten avmitt vuxna liv i en relation.

7. Jag är extremt ”mammig” somperson. Jag kan inte låta bli att curla folk runt mig och jag ändrar alltidmitt eget liv och schema efter andra. Detta jobbar jag på att inte göra dagligen!Detta hänger ihop med mitt beroende av andra människor. Kompromissa är någotjag är lite för bra på och får jag inte samma ansträngning tillbaka så måstejag lära mig att ställa lite krav.

8. Jag har väldigt lätt att gå upp ivikt och väldigt svårt att gå ned i vikt. Jag brukar alltid skämta om att jaginte ens kan titta på en chokladkaka utan att gå upp 5 kg och så känns detibland!

9. Jag har väldigt dåligtsjälvförtroende och oroar mig ofta hur jag kommer prestera och om jag ens kan, menjag har ändå en bra självkänsla och helt ok självinsikt. Detta ska egentligeninte riktigt funka. Jag vet vad jag klarar av och kan plocka ut saker jag vetatt jag är bra på, men ibland tror jag inte på det riktigt. Jag måste konstantmotbevisa mig själv och är därför inte rädd för att ge mig in i nya saker, ävenom det kan vara väldigt stressande för mig.

10. Jag skäms ofta över minahandlingar eller sätt jag uttrycker mig på. Den tragiska baksidan av att pratamycket med många.

11. Jag älskar att sjunga ochkreativt engagera mig i musik. Det är en känsloförhöjare för mig och jag önskaratt jag var bättre på det och hade utvecklat det mer.

12. Jag har lätt att bli frustreradöver saker. Jag är alltså inte klassiskt ”lagom” utan väldigt hetsig, vilketmånga upplever som stötande eller obehagligt. Jag är dock sällan så arg som jaglåter när jag väl går igång och det går över lika fort som det kommer.

13. Jag HATAR orättvisor! Både förandras och min egen skull. Jag klarar inte av att se folk särbehandlas elleratt själv bli det. Då blir jag sur.

14. Jag har ett EXTREMTkontrollbehov. Jag inbillar mig också att jag ska kunna kontrollera heltomöjliga saker i livet, som t.ex. min hälsa. Jag har dock aldrig haft detbehovet när det gäller andra människor… Där blir jag fascinerad istället! Jaghar dedikerat mitt liv till att förstå och kunna relatera till människoristället.


/J.

Likes

Comments

Jag tror ju inte någon INTE saknar sommaren just nu. Just idag är det lite extra mycket för min del...

/J.

Likes

Comments

Vad en liten fondvägg kan göra!

Före tapetsering / efter tapetsering.

Tapet köpt på Rusta, finns massor av kul där. Hett tips om man vill göra om hemma. Så nöjd!

/J.

Likes

Comments

Att äta frukost är verkligen inte min grej... Det kanske verkar så, med tanke på att jag faktiskt fotar en hel del, men jag har så svårt att prioritera det på morgonen. #hatarmorgnar

Alla säger ju att "frukosten är det viktigaste målet på dagen" och att man står sig bättre under dagen om man börjar med bra frukost. Jag har endast upplevt motsatsen, men det kanske är beroende av tid? Om man regelbundet äter frukost samma tid varje dag liksom.

Kan inte ni tipsa om hur ni gör för att smidigt få i er något på morgonen? Dricker ni något speciellt kvällen innan? Förbereder ni dagen innan? Hur gör ni i så fall för att det ska kännas fräscht och gott på morgonen ändå? Äter ni samma sak varje dag? Hur tröttnar man inte?


Please do tell me!

Jag skulle vilja få ihop ett inlägg om tips om frukost eller en summering för alla som är som mig och som kan få så mycket tips av er som hittat grejen med just frukost!

Ha de gött!

/J.

Likes

Comments

En liten tanke gör så mycket.

Skänk en tanke åt någon du bryr dig om idag. Även om man inte anser att "alla hjärtans dag" är något att fira, så tycker jag och väldigt många i vårt avlånga land att uppskatta kärlek och bli påmind om det en gång om året faktiskt är helt okej.

Vi människor är generellt väldigt duktiga på att snurra in oss i våra egna liv och problem. En förväntan att då bli uppmärksammad vid sådana tillfällen som vi är programmerade att få uppmärksamhet byggs då upp. Tänk på att du inte kan förvänta dig någonting av en person om du inte ger denna någonting. Be the bigger person och ge mer än du söker tillbaka. Det kommer gynna dig nästa gång.

Jag är trött på att höra folk runtomkring mig gnälla över att de inte uppmärksammas högtider och speciella dagar, när de själva inte ansträngt sig en sekund för att ge någonting. Det kommer inte hända! Det funkar inte så. Samtidigt kan man inte förvänta sig något tillbaka även om du anstränger dig, men chansen att du blir ihågkommen och uppmärksammad nästa gång dagen rullar in är ganska mycket större.


Krama om varandra och hoppas ni får en jättefin alla hjärtans dag <3

/J.




Likes

Comments

Mina tips på vardagslyx som kan göra dig lite gladare och livet lite lättare.


Dare to relax!

När du kommer hem från jobbet, oavsett vad du jobbar med, släpp jobbet. Släpp frustrationer, kom ihåg-listor och framförallt telefonen! Detta är något jag jobbar med varje dag. Mobilen är livsviktig för mig, där har jag kontakt med alla mina vänner, inspiration och kalender. Det är också mitt absolut viktigaste verktyg i jobbet. Jag är alltså beroende av den både privat och i jobbet och att skilja dessa åt kan vara jättesvårt. Jag stänger av notifikationer beroende på vad jag gör. Är jag på jobbet så vill jag inte sitta med telefonen av privata anledningar och tvärtom! Sitter jag på instagram och skrollar så försöker jag att inte multitaska (d.v.s jobba) också utan då är det ”me time”. Vad jag gillar och vill se just då. Bäst är ju att lägga ifrån sig den helt… Men vill jag höra av mina vänner och familj någon gång i veckorna, vilket i sig är avstressande för mig, så måste jag ha tillgång till telefon hemma också. Hett tips dock då det är grunden till mycket stress för många i vardagen.


Dare to be spontanious!

Tanken på att vara ledig är för mig netflix och soffan hela dagen. Alternativt städa hela lägenheten för det hinner jag aldrig annars. Att göra rent är bland det mest tillfredsställande jag vet, när allt är snyggt och prydligt, rena golv och doften av nytvättat och WC-anka på toaletten. Det kanske låter konstigt, men att ha fint runt sig och veta att det är min förtjänst, det är extremt skönt! Jag tror också att det jag vill när jag är ledig är att sova och chilla. Jag vet att så inte är fallet, men jag envisas med att försöka varje helg. Jag kan inte sitta still, jag mår rent ut sagt skit av att sitta still. Jag måste ha något igång hela tiden. Tricket för mig är att lämna helgerna orörda planeringsmässigt. Finns det utrymme för att vara spontan, göra saker jag för tillfället njuter av och verkligen vill för stunden, det är avslappnande! Då mår jag bra både fysiskt och psykiskt.


Dare to be proud!

Kom ihåg att uppskatta dig själv! Har du gjort något bra idag/denna veckan? Något du kände där och då att det var jäkligt najs men sedan var det inget mer med det? Kom du upp ur sängen i morse? Våga njut av dina framgångar och fira dig själv! Nu pratar jag inte om att den klassiska ”jag ska unna mig” och så köper man en chokladkaka eller något, utan vi pratar om att göra saker för dig själv. Unna dig en hemmakväll eller en middag ute med din partner eller familj. Känn efter! Är du trött? Unna dig att utan kritik gå och lägga dig kl 21 om du vill känner för det. Gå och fixa naglarna eller klipp dig, köp blommor till dig själv för det är fint att ha hemma. Förvänta dig inte att bli prisad, utan höj dig själv istället. Det är värt jättemycket. Ge dig själv lite plats och våga vara lite extra nöjd ibland. Det är du värd!


Dare to cook!

Våga laga mat för dig själv! Många gånger vill man unna sig och köpa hem utemat eller äta ute. Det ska man absolut göra ibland. Men känslan av att ha lagat en god måltid till dig själv är guld värd. Att laga mat är roligt, avslappnande och man kan göra det riktigt mysigt eller romantiskt om man fixar i köket med sin partner. Sådan vardagslyx är mer värt än en köpt måltid. Jag är uppvuxen med att det lagas mat, diskuteras vid matbordet och att man är social med varandra på kvällarna. Detta är fortfarande än idag mycket viktigt för mig och min ritual för att stressa ned.


Dare to make plans!

Att göra tid för spontanitet är jätteviktigt för mig, men även att ha planer kan vara avslappnande i vardagen. Att veta i god tid att det kommer någonting att se fram emot. Resor eller delmål, festligheter eller dylikt. Våga göra plats i kalendern för en utekväll med tjejerna eller för en fika efter jobbet med sitt syskon eller förälder. Se till att inte fylla kalendern med roligheter bara, för mycket kul blir inte kul i längden. Det ska inte vara en belastning, det ska vara ett mål. Något att se fram emot!


/J.

Likes

Comments