Hjärtat

Efterdyningar

Förtränger det, men kommer inte undan.

När jag fick Venlafaxin utskrivet efter allt som hänt, upptäckte man vid uppföljningen kort senare
Att jag hade enormt hög puls, samt störningsljud på hjärtat.

Långa undersökningar och remisser senare,
skickar man mig till akuten.

Jag fick rejäla bröstsmärtor. Inte som ångest, utan djupt in i bröstkorgen på min vänstra sida. Skräckslagen mindes jag att man misstänkt medicineringen, när jag skulle ta mina tabletter. Så jag struntade i det helt. - Istället för att ringa min läkare, trappa ned långsamt, och fasa ut den rätta vägen.

Sent densamma kväll, ramlade jag naturligtvis ihop på golvet i världens dödsångest attack och planerade att jag skulle ställa mig framför tåget en bit bort från lägenheten. Tack och lov var jag alldeles för svag för att ens orka resa mig. Istället kröp jag gråtande mot sängen efter mycket om och men.

Ironin: Jag var rädd att dö i hjärtattack, Och slutade med
medicinen, så att jag istället skulle tagit livet av mig
.

Två samtal till min terapeut senare, fick jag en akuttid hos min läkare, som genast skickade mig till akuten.

Det positiva är att man nu konstaterat att jag inte har något akut för stunden, Det mindre positiva är att man absolut vill skicka mig till hjärtspecialisten snarast. Man vill dock tro allt bero på mitt enorma trauma samt medicineringen.

Hur förstörd kan en människa bli på ett halvår
med fel människa i sitt hem? Helt och hållet.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229