En toppen semester

TORSDAG; På morgonen blev jag överraskad av min älskade fästman eftersom vi firade 4 år. Han överraskade med en räkbomb och blommor, älskade du! Blev frukost i sängen för oss allihopa, Sakarias var helnöjd. Efter det blev det bara en massa packning och lek samtidigt. Efter Sakarias lunch packade vi in oss i bilen och åkte till Uppsala. Bilresan dit gick superbra, Sakarias sov 1,5 h och var vaken ca 1 h. Jätteduktig. Väl framme installerade vi oss och sedan drog vi till en badstrand och hängde där tills det var dags att åka in mot stan och äta middag. En toppendag hade vi helt enkelt!

FREDAG; Sakarias sov superbra och vaknade inte en enda gång under natten. Vi hade en mysfrukost på verandan och sedan gjorde vi oss iordning och åkte till stranden. Där hängde vi fram till att lilleman skulle sova sen åkte vi tillbaka till stugan så han fick sova då. När vi kommit tillbaka hade även Stivens föräldrar kommit fram med husvagnen. Jag och Stiven fick lite ensamtid under tiden som lilleman sov innan vi åkte alla fem till en strand. En toppen eftermiddag. Avslutade kvällen med grillat allihopa och när lilleman sov så drack vi gott och spelade en massa kort. Så himla trevligt!

LÖRDAG; En till toppennatt med lilleman. Denna dag blev det frukost inomhus då det var rätt kallt på morgonen. Vi gjorde oss iordning och åkte in mot stan allihopa. Där gick vi i botaniska trädgården, as mysigt. Sen gick vi till Pelle Svanslös parken, Sakarias var helnöjd. Avslutade med att gå in i domkyrkan, så vackert! Sedan var det dags för lilleman att sova och även då fick jag och Stiven lite ensamtid. När han vaknat åkte vi till stranden även då. Så himla skönt att det var så bra väder! Avslutade även denna dag med grillmat och en massa spel och gott att dricka när lilleman somnat.

SÖNDAG; Frukost inomhus då också för att det var lite svalare. Sedan var det bara att packa ihop allt och göra oss iordning för att checka ut. Stivens föräldrar skulle vidare till en annan camping så vi vinkade hejdå och åkte till en lekpark i Uppsala för att fördriva tiden lite så vi kunde åka hem i samma veva som lilleman skulle sova sin vila. Bilresan hem gick superbra, han sov hela vägen hem. Vakande precis när vi kom in mot stan, så skönt! Väl hemma packade vi upp allt och jag och lilleman gick ut på en promenad och mötte upp mamma då Stiven behövde vila en stund eftersom han jobbade vaken natt sen. Hann ha en liten familjekväll innan det var dags för han att åka till jobbet.

Vi har haft en sån trevlig mini semester! Så skönt att bara komma iväg och lilleman har varit så himla nöjd och inte brytt sig alls att vi inte varit hemma. Så himla härligt att det funkat så bra. Hoppas ni hade en toppen helg 🤍