Näin alkuviikon kunniaksi treenipäiväkirjaa viime viikolta. Tätä toivottiin ja täältä pesee! Tavoitteenani on treenata joka viikko neljästi viikossa - kaksi kertaa alakroppa ja kahdesti yläkroppa. Treenipäivät viikolla vaihtelevat työvuorojen takia, mutta pääsääntöisesti treenaan maanantaina ja tiistaina, keskiviikkona lepo ja treeniä taas torstai ja perjantai. Viikonloput yleensä pidän lepoa, sillä silloin teen joko pidempiä ja rankempia päiviä töissä ja toisinaan kun olen vapaalla, haluan oikeasti myös olla vapaalla ja ottaa rennosti. Silloin treenien sijaan käydään kävelyllä tai vastaavasti ei tehdä mitään. Sekin on välillä ihan okei.



Maanantai: jalkatreeni

Jalkatreenissä mulla on tällä hetkellä meneillään kestävyys"kausi". Pienemmillä painoilla pidempiä sarjoja.

Takakyykky 2x25

Askelkyykky 3x15/jalka

Kyykyt kantapäät korokkeella (ihan superi liike etureisille) 3x12

Etureidet ojennus laitteessa 3x15

Pohkeet prässissä tai seisten 3x15



Tiistai: selkä ja hauis

Kulmasoutu laitteessa 3x10

Leuanveto laitteessa 3x10

Ylätalja leveä 3x10

Ylätalja kolmiokahvalla 3x12

Alasveto taljassa leveällä otteella 4x12

Hauiskääntö käsipainoilla 4x10

Hauiskääntö tangolla 3x10



Viimeviikolla poikkeuksellisesti treenasin myös keskiviikkona porrastreenien merkeissä, joten viikon toinen jalkatreeni tehtiin ulkona.

Reipas kävely rappuset ylös ja alas x3 (lämmittelyksi)

Kyykkyhypyt leveä/kapea vuorotellen jokaiselle askelmalle x2

Askelkyykyillä portaat ylös ja 40 askelkyykkyhyppyä x3 (hypyt portaiden yläpäässä)

Askelkyykyt kolmella joustolla portaat ylös ja 20 kyykkyhyppyä x2 (hypyt portaiden yläpäässä)

Kaksi punnerrusta ja kaksi kyykkyhyppyä x2

Näillä liikkeillä portaat ylös

Pohkeet 30x kapea, 30x leveä (varpaat ulospäin) ja 30x yhdellä jalalla



Torstai: rinta, ojentaja ja olkapää

Rinta-ojentaja supersarjana:

Ojentajat laitteessa 3x12 ja penkkipunnerrus käsipainoilla kapea 3x10

Kick back käsipainoilla seisten 3x10 ja vipunostot maaten käsipainoilla 3x10

molemmat liikkeet putkeen ja sarjojen välissä pieni tauko.

Olkapäät:

Pystysoutu käsipainoilla 3x12

Pystypunnerrus käsipainoilla 3x10

Viparit sivuille 3x12



Ennen jokaista treeniä tein jonkinlaista lämmittelyä ja venyttelyä. 

Tältä näytti viime viikon treeniviikko. Ota ihmeessä kokeiluun ja kerro mitä tykkäsit. Energistä viikonalkua!


xx Sofia


Tykkää-merkinnät

Kommentit

Helou ihan super pitkästä aikaa. Tuntuu samalla oudolta mutta myös hyvältä kirjoitella tänne. Tänä aikana on tapahtunut paljon asioita - hyviä ja positiivisia sellaisia - enkä oikein tiedä mistä sitä aloittaisi.

Aloitetaan vaikka sillä että me MUUTETAAN! Ostettiin alkuvuodesta ensimmäinen oma asunto, jonka on määrä valmistua nyt syksyllä. Ollaan päästy valitsemaan pintamateriaalit ihan itse ja musta on ihan parasta kun kodista tulee just eikä melkein meidän näköinen! En malta odottaa että päästään sisustamaan ja laittamaan uusi koti meidän näköiseksi. Muuttopäivä on vielä auki, sillä varmaa valmistumispäivää ei toistaiseksi ole tiedossa.



Juhannuksena sanoin KYLLÄ miehelle, jonka kanssa saan viettää loppuelämäni. Saan edelleen käpertyä toisen kainaloon iltaisin ja nauraa hänen hölmöille vitseilleen, parasta ❤️ Kosinta tuli täytenä yllätyksenä enkä toisinaan vieläkään lakkaa ihastelemasta sormusta sormessani.



Hain keväällä opiskelupaikkaa muutamalle alalle, mutta tänä vuonna paikkaa ei ilmeisesti auennut. Hain siis kolmeen eri paikkaan, syystä että olin kerennyt jo laittaa muutaman ”ihan okei” haun menemään ja vasta myöhemmin hakuihin oli ilmaantunut se, jonne olisin mieluiten halunnut. Kolmanneksi jäänyt ykkösvaihtoehto tällä erää vaikutti siihen, ettei mahdollisuuksia ollut. Onneksi töiden suhteen on hyvä tilanne ja jatkan siellä ainakin toistaiseksi siihen asti kunnes opiskelupaikka aukeaa. Toivotaan kevään hakuihin ilmaantuvan sama ala vielä toistamiseen. Peukut pystyyn.



Siinäpä tällä hetkellä varmaan ne suurimmat tapahtumat tältä vuodelta. Ajattelin pikku hiljaa - edelleenkin rennolla otteella - palailla päivittelemään blogia. Kyselin jos instagramin puolella postaustoiveita. Eniten näyttivät kiinnostavan perus arki ja treenijutut. Niitä siis ainakin tulossa. Kotipostauksia myös tulossa myöhemmin tälle vuodelle, kunhan päästään ensin muuttamaan.

Olisi kuitenkin kiva tietää teidän mielipiteitä, mikä kiinnostaa? Me pakataan nyt kamat autoon ja suunnataan nokka kohti Yyteriä. Meillä on meinaan kesäloma!


xx Sofia

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Uusia tekstejä

    Yhteistyössä Sudio*

    Tänään, näin maanantain kunniaksi pistetään tulille mun tämän hetkinen aivan killeri etureisi- ja pakaratreeni. Treenaan neljästi viikossa, kahdesti ylä- ja kahdesti alakroppaa. Alkuviikosta keskityn viikon kovimpaan treeniin (etureidet ja pakarat) ja loppuviikkoa kohti hieman ”rennommin” (takareidet ja pakarat), jos näin voi sanoa.

    Jokaisella tietysti toimivat eri liikkeet, toisille uppoavat kyykyt ja toisille taas joku muu. Itse olen muokannut ja kokeillut kaikenlaisia erilaisia yhdistelmiä kunnes vihdoin löysin sen treenin, jonka jälkeen jalat todellakin huutavat hoosiannaa.


    Takakyykyt 4x10
    Hack kyykyt 3x15
    Askelkyykyt 3x20
    Etureidet ojennus 4x12-15
    Loitontajat seisten 4x15
    Lähentäjät 3x20


    Näiden jälkeen voin taata kävelyn olevan hankalaa ainakin seuraavat kaksi päivää! Juuri alan toipua viime kerrasta ja treenistä on kulunut jo kuitenkin kolme kokonaista päivää. Mutta, eihän mikään treeni ole treeni ilman musiikkia ja kunnon välineitä. Yhteistyössä sudion kanssa sain valita itselleni mieluisat kuulokkeet ja ihastuin näihin VASA:n ruusukultaisiin simppeleihin kuulokkeisiin. Yhteistyön merkeissä mulla on ilo jakaa teille alennuskoodi sofiaanniemilia15 sudiolle, jolla saatte ostosten loppusummasta -15%

    xx Sofia

    Tykkää-merkinnät

    Kommentit