Träning - tips

Jag tränar ungefär 3 till 4 gånger i veckan varannan dag typ. Jag vill gärna springa varje dag, eller i alla fall försöka. Men jag vill inte ut och springa själv... det är oftast det som är ett problem för många. Men man kan ju ringa någon kompis som kan cykla med om hon eller han inte vill springa, vilket också funkar. Jag vill springa och träna 5 eller 6 gånger i veckan, och ska verkligen försöka. Och sen ska jag göra som ett schema, som jag måste följa. Jag ska sluta äta och dricka onyttigt, i en vecka. Och om jag klarar det ska jag testa ungefär en vecka till, för att se om det har blivit något resultat. Hoppas verkligen att jag klarar det... ja kan ju göra ett vad med min mamma eller pappa, och om jag klarar att vara utan kakor, godis, chips, läsk osv, så kanske jag får en belöning eller något.

Mina tips för att lyckas med sin träning

1. Innan du springer, drick lite vatten en stund innan. 

2. Gör en liten fruktsallad eller en nyttig smoothie efter du har tränat.

3. Träna lite hemma, gör 20 situps, vila och sen 20 situps till. Gör det morgon och kväll, du blir piggare! :)

4. Träna det du vill, du kan ha en app på mobilen, som har övningar som du kan göra. 15 minuter, 30 minuter, eller 45 minuter.

5. Sluta vara onyttig, skippa godis, chips, läsk osv. 

  • 106 visningar

Gillar

Kommentarer

Jonna

Twitter